menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم

کتاب طنز اومبرتو اکو با نام «چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟» بازنشر شد

چاپ دوم «چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟» اثر اومبرتو اکو با ترجمه غلامرضا امامی توسط انتشارات کتاب کوچه منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب کوچه، چاپ دوم «چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟» اثر اومبرتو اکو و ترجمه غلامرضا امامی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب کوچه راهی بازار نشر شده است.

این کتاب مجموعه‌ای از طنزها و یادداشت‌های اکو است که غلامرضا امامی به طور مستقیم از ایتالیایی به فارسی ترجمه کرده است.

شاید باورش سخت باشد

شاید باورش سخت باشد که اومبرتو اکو جستارهای طنز بنویسد. اما او طنز نوشته و اتفاقا طنزهایش هم شیرین است که مخاطب آنها در ظاهر نوه او و در اصل همه مردم است چون اشتراکاتی به آنها دارد.

مثلاً اکو در نامه به نوه‌اش که درباره چگونگی استفاده از اینترنت و فضای مجازی از طریق تبلت است، می‌گوید: «فقط می‌خواهم به تو توصیه کنم، الان که داری از تبلت استفاده می‌کنی، این عمل می‌تواند برایت مفید باشد. نمی‌خواهم به تو توصیه کنم که این کار را نکنی، البته نه به این دلیل که به نظرت مثل یک پیرمرد احمق به نظر نرسم، بلکه چون خودم هم از اینترنت استفاده می‌کند.»

خرید کتاب چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم با تخفیف ویژه

امبرتو اکو در این کتاب با همه پدیده‌های برآمده از دنیای مدرن امروز با زبانی طنز مواجه شده و تشریحشان کرده است. یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که از یادداشت‌های منتشر شده در این کتاب می‌توان دریافت، نگاه غیردستوری (نگاهی همسطح با مخاطب که از بالا به پایین نیست) اومبرتو اکو به عنوان یکی از شاخص‌ترین فلاسفه قرن بیستم به مقوله فرهنگ است.

۴۵ مقاله

این اثر شامل ۴۵ مقاله است که با عبارت «چگونه…» آغاز می‌شود و عنوان برخی از مقالات کوتاه این کتاب عبارتند از: چگونه وقتمان را بگذرانیم؟، چگونه از سه نقطه (…) استفاده کنیم؟، چگونه می‌توان از آیین یک نرم‌افزار آگاه شد؟، چگونه در خانه به فلسفه بپردازیم؟ و… گفتنی است کتاب «چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟» نوشته امبرتو اکو با رعایت حقوق کپی رایت و پرداخت حق ناشر ایتالیایی در ایران در انتشارات کتاب کوچه منتشر شده است.

«نامه اومبرتو اکو به نوه‌اش و نسل نو» نخستین یادداشت منتشر شده در کتاب و «چگونه با آرامش برای مرگ مهیا شویم؟» آخرین یادداشت است.

عناوین برخی از یادداشت‌های دیگر به این شرح است:

«چگونه مراسم اعدام را با پخش مستقیم و زنده از تلویزیون تماشا کنیم؟»، «چگونه برای جست‌وجوی چیزی از اینترنت استفاده کنیم؟»، «چگونه در برابر هرج و مرج رسانه‌ای دوام بیاوریم؟»، «چگونه به چهره‌های آشنا واکنش نشان دهیم؟»، «چگونه از زمان آگاه نباشیم؟»، «چگونه یک کتابخانه شخصی را سازماندهی کنیم؟»، «چگونه یک کتابخانه عمومی را اداره کنیم؟»، «چگونه از گمرک رد شویم؟»، «چگونه از سه نقطه (…) استفاده کنیم؟»، «چگونه به چهره‌ای محبوب تبدیل شویم؟»، «چگونه بستنی بخوریم؟»، «چگونه می‌توان با کشیدن سیگار برگ پیام فرستاد؟»، «چگونه از موبایل استفاده نکنیم؟»، «چگونه در خانه به فلسفه بپردازیم؟»، «چگونه منحرفین جنسی را فراموش نکنیم؟» و…

قدم زدن خالق “نام گل سرخ” در کتابخانه شخصی اش
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر