menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بزرگداشت اسماعیل امینی در عصر کتاب

کتاب “جلسه شعر” امینی

نام کتاب : جلسه شعر

نویسنده: اسماعیل امینی

انتشارات : شهرستان ادب، چاپ اول ۱۳۹۲

شمارگان : ۲۰۰۰ نسخه

تعداد صفحات : ۳۲۴

قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

اسماعیل امینی شاعری است که هم در ساحت طنز نامدار است، هم معلم است و ادبیات می آموزاند. کتاب «جلسه شعر» فراهم آمده از یادداشت هایی است که در باره ی شعر و جلسات شعر نوشته است و به تدریج در مطبوعات منتشر شده. یادداشت هایی کوتاه با لحنی معلمانه و آمیخته به طنز که تجربه های سالیان حضور او در جلسات شعر را به دوستداران شعر منتقل می کند.

به زعم او، بسیاری از کسانی که به جلسات شعر می روند، حتی برخی از کسانی که جلسات را اداره می کنند، چندان با بحث های شفاهی و محفلی خو گرفته اند که کمتر به سراغ مطالعه ی منابع و مراجع معتبر می روند. هدف امینی برای انتشار این یادداشت ها، گشودن راهی است برای تامل در فراز و فرودهای مباحث ادبی و برانگیختن شوق به مطالعه ی جدی کتاب های معتبر.

کتاب جلسه شعر

به بخشی از یادداشت «بدانید که من شاعرم!» توجه کنید و با فضای نوشته های اسماعیل امینی در این کتاب آشنا شوید:

«من شاعرم اما کسی از شاعر بودنم خبر ندارد. حتی اعضای خانواده ام کارم را چندان جدی نمی گیرند. اگر شعرهایم را در مطبوعات منتشر کنم، همگان می پذیرند که من شاعرم… من شاعرم و از دوستان و همکارانم خواسته ام که در اینترنت برایم تبلیغ کنند و انجمنی برای هواداران شعرهای من تاسیس کنند.

من شاعرم و اخیراً پس از یکی دو سال شاعری! مدعی شده ام که چندین دوره شاگرد تعلیم داده ام و با شاگردان هر دوره عکس یادگاری هم گرفته ام. من شاعرم و به تدریج به مرتبه ای رسیده ام که احساس می کنم می توانم درباره ی همه چیز اظهار نظر کنم؛ از سیاست و اقتصاد تا فلسفه و دین و حتی ورزش و انرژی هسته ای و تغذیه ی سالم و بهداشت فردی… من شاعرم و سرم خیلی شلوغ است.

مصاحبه با خبرگزاری ها، دیدار با آدم های مطرح و مقامات بالا، سفرهای داخلی و ترجیحاً خارجی، عکس انداختن با حالت شاعرانه و … آن قدر وقت مرا می گیرد که فرصت چندانی برای مطالعه و تامل ندارم. من فقط شعر می گویم و می کوشم به همگان اعلام کنم که: «من شاعرم».»

خرید کتاب جلسه شعر

الف

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر