menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناپلئون به جنگ داعش می رود

کتابهای طنز ناپلئون به جنگ داعش می رود و کدام حزب برنده می شود منتشر شد

«ناپلئون به جنگ داعش می رود» نوشته رومن پوئرتولاس و «کدام حزب برنده می شود؟» نوشته عزیز نسین دو کتاب طنزی است که به تازگی وارد بازار شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، کتاب ۴۴۸ صفحه ای «ناپلئون به جنگ داعش می رود» را ابوالفضل الله دادی ترجمه و انتشارات ققنوس در قطع رقعی و جلد شومیز به بهای ۳۲۰ هزار ریال منتشر کرده است.

پشت جلد این کتاب با یک هزار و ۶۵۰ نسخه آمده است: «صیادی که تور ماهیگیری اش سنگین شده در فکر صیدی چرب و نرم تورش را بالا می کشد اما جای خوراک شبش ناپلئون و اسبش را می بیند که در قعر اقیانوس یخ زده و زنده مانده اند.
بازگشت دوباره امپراطور مصادف می شود با ترور هنرمندان فرانسه و رشد هر روزه داعشی ها.
امپرطور که بالاخره پس از تلاشی چند روزه کار با اینترنت را یاد می گیرد شروع به کشیدن نقشه ای می کند تا ارتشی تشکیل دهد و داعشی ها را از بین ببرد اما مشکل اینجاست که کسی باور نمی کند او ناپلئون است.»
رومن پوئر تولاس نویسنده فرانسوی پس از رمان موفق «سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی ایکیا گیر افتاده بود» و نوشتن از فقر و مهاجرت غیر قانونی با زبان طنز، این بار سراغ یکی دیگر از موضوعات و معضلات جهان معاصر رفته تا شاید با قلم طنز خود بتواند تلنگری به ذهن میلیون ها خواننده اش در سراسر جهان بزند.
ناپلئون در هتل فرمول یک می خوابد، ناپلئون صاحب اتومبیل می شود، ناپلئون عاشق می شود و ناپلئون دو تا شرط دارد از جمله مطالب این کتاب است.

** کدام حزب برنده می شود
«کدام حزب برنده می شود؟» نوشته عزیز نسین با ترجمه داود وفایی کتابی ۱۹۰ صفحه ای است که انتشارات ققنوس در یک هزار و ۶۵۰ نسخه به بهای ۱۵۰ هزار ریال منتشر کرده است.

پشت جلد این کتاب و در معرفی آن به نقل از عزیز نسین طنزنویس ترک آمده است: «تنها طنزی را طنز واقعی می‌دانم که به سود مردم باشد، چیزی که مرا به طنزنویسی کشاند شرایط ناگوار روزگار بود. خلاصه اینکه طنز نوعی بروز خشم فروخورده است که ریشه در محرومیت و فقر دارد.»
عزیز نسین کار نویسندگی را از سال ۱۹۴۵ با نوشتن مقاله در مطبوعات آغاز کرد. او از این سال تا پایان عمرش در سال ۱۹۹۵ به نوشتن در قالب کتاب و مقاله ادامه داد. داستان، رمان، نمایشنامه، شعر، داستان کودک و خاطره از جمله ژانرهایی هستند که او در آن ها دست به تولید اثر زده است.
وی ۲۳ جایزه ملی و بین المللی را به خاطر آثارش به خود اختصاص داده و آثارش به بیشتر زبانها ترجمه شده است.
کتاب «کدام حزب برنده می‌شود؟» گزیده ای از بهترین داستان های طنز عزیز نسین است که مترجم آنها را از کل آثارش انتخاب و ترجمه کرده است.
نازک نارنجی، پالتوی نماینده مجلس، یک دسته جعفری و کفش تنگ از جمله داستان های این مجموعه است.
انتهای پیام /*

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر