menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استندآپ کمدی

کارشناسی ارشد استندآپ کمدی در دانشگاه کمبریج تدریس می‌شود

دانشگاه “کمبریج” اعلام کرد که قصد دارد برای اولین بار در رشته نویسندگی در حوزه نمایش و استندآپ کمدی دوره‌هایی را برای مقطع کارشناسی ارشد ، برگزار کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه “کمبریج”، این برنامه توسط نویسندگان و متخصصان این صنعت اجرا و تدریس خواهد شد.

به این ترتیب از این به بعد دانشجویان دانشگاه کمبریج می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد رشته نویسندگی در حوزه نمایش هم تحصیل کنند.

در این برنامه، نویسندگی در ژانرهای مختلف نمایشی همچون تئاتر، اجرای شعر، رادیو و کارشناسی ارشد استندآپ کمدی به دانشجویان تدریس خواهد شد.

برگزاری این دوره‌ها توسط مرکز “نویسندگی خلاقانه” دانشگاه انجام خواهد شد که بخشی از انستیتو آموزش مداوم دانشگاه کمبریج است.

تربیت نویسندگان نمایشی مجرب

“ابیگیل داکرتی”(Abigail Docherty) نویسنده و از اساتید برجسته این دوره‌ها اظهار کرد، دلیلی که تاکنون دانشگاه کمبریج نویسندگان نمایشی مجربی را تربیت کرده، این است که دانشجویان قادر بوده‌اند همکاری و مشارکت‌های زیادی را انجام دهند.

زیرا این همکاری‌ها پایه و اساس مشاغل حرفه‌ای است.

وی ادامه داد، ما می‌خواهیم به افراد بیشتری این فرصت را بدهیم. در خارج از محیط دانشگاه، افرادی هستند که تمایل دارند برای صحنه بنویسند ولی کسی را در صحنه‌های تئاتر نمی‌شناسند که با کمک آن‌ها کار خود را آغاز کنند.

داکرتی ادامه داد، برگزاری این دوره‌ها برای چنین افرادی است که استعدادهای آن‌ها شکوفا شود.

دانشگاه کمبریج زمان برگزاری دوره‌ها را از سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده است.

استندآپ کمدی (Stand-up comedy) یا شوخی‌پردازی روی صحنه نوعی از کمدی است که در آن، اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند. این کمدی معمولاً توسط یک نفر اجرا می‌شود.

در این نمایش، کمدین با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد. اجراکننده معمولاً سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به‌طور بسیار مهم و جدی اجتماع کلی را درگیر خود ساخته به چالش می‌کشد، به این امید که باعث شگفتی و خندهٔ تماشاگران شود و مشکلات اجتماع را با لبخند تبدیل به آرامش کند. (ویکی پدیا)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر