menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مدرسه ی طنز : درباره بارونكا اشانسى طنز نويس و بازيگر انگليسى

زهرا صفاجویی :

بارونکا اشانسی بازیگر، تولید کننده و طنزنویس انگلیسی است. او کار خود را با اجرای طنز در زمان دانشجویی‌اش در دانشگاه کمبریج آغاز کرد.
پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به همراه دوستان هم دانشگاهی‌اش، لوسی مونتگومری و جیمز بچمن شروع به نوشتن و اجرای طنز در فستیوال‌های مختلف از جمله فستیوال ادینبرگ کردند.
بارونکا از زمان فعالیتش تا به امروز، هم در اجرا و هم در نویسندگی حیطه طنز مشغول به کار است.
از جمله کارهای نویسندگی او می‌توان به سریال تلویزیونی «لابراتوار طنز» اشاره کرد. این سریال در 10 فصل بیست و پنج دقیقه‌ای از سال 1988 از تلویزیون پخش شد.
از جمله کارهای دیگر طنز بارونکا می‌توان به سریال «مدرسه طنز» اشاره کرد. این سریال طنز سی دقیقه‌ای از سال 2009 تا 2010 از تلویزیون پخش شد.
مدرسه طنز بر اساس اسکچ شوی طنز انگلیسی که مدت‌ها قبل پخش شده بود ساخته شد و از آنجا که شخصیت‌های آن شو مورد استقبال مردم قرار گرفته بودند، در این سریال نیز از همان شخصیت‌ها استفاده شد.

بارونکا اشانسی

«هاندر بای» سیت کام طنز دیگری بود که بارونکا اشانسی در آن به طنزنویسی پرداخت. این مجموعه از سال 2012 روی آنتن رفت و در هشت اپیزود سی دقیقه‌ای از تلویزیون پخش شد.
هاندر بای در سال 2012 برنده جایزه بهترین سریال طنز از جشنواره طنز انگلیس شد و در همان سال در جشنواره بفتا (جشنواره فیلم و تلویزیون انگلیس) نیز جایزه بهترین طنزنویسی را از آن خود کرد.
این طناز انگلیسی علاوه بر همکاری با تلویزیون، در رادیو نیز فعالیت طنز داشته و درسیت کام‌های رادیویی کار کرده است.
از سیت کام‌های رادیویی که بارونکا در آن به طنزنویسی و اجرا پرداخته می‌توان به مجموعه «هفته اد ریردون» اشاره کرد. این سریال طنز درام درباره پدری است که یک دختر و یک پسر دارد و داستان حول و حوش زندگی این خانواده می‌چرخد.
این سریال دوبار کاندیدای دریافت جایزه بهترین طنز رادیویی از جشنواره پرس گیلد شده است.
از جمله تجارب بازیگری این طنزنویس هم می‌توان به سریال تلویزیونی «اضافه‌ها» اشاره کرد. این سریال درباره اضافه کاری در تلویزیون و تئاتر است و در فاصله سال‌های 2005 تا 2007، در دو فصل با اپیزودهای سی دقیقه‌ای از تلویزیون پخش شد.‌
منبع : بی قانون – 26 مرداد 94

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر