menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز

پژوهشی در حیطه طنز تركی و ادبیات آذربایجان

صالح سجادی از انتشار مجموعه سه جلدی «سیر طنز در ادبیات آذربایجان» توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، صالح سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه مجموعه سه جلدی «سیر طنز در ادبیات آذربایجان» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است، اظهار كرد: دو جلد از این مجموعه به چاپ رسیده و جلد سوم نیز طی این هفته چاپ و منتشر می شود.

وی ادامه داد: این مجموعه سه جلدی، پژوهشی در حیطه طنز تركی و ادبیات آذربایجان است و پیرامون ادبیات مكتوب، شفاهی و فولكلور آذربایجان می گردد.

سجادی همچنین گفت: جلد نخست مجموعه «سیر طنز در ادبیات آذربایجان» تحقیقی است پیرامون گونه های مختلف طنز در این استان كشورمان، كه این گونه ها به لحاظ قالب های ادبی، مكان ها و زمان های مختلف و … بررسی شده است.

این نویسنده و پژوهشگر درباره جلد دوم اثر خود نیز گفت: جلد دوم كتاب تذكره كاملی از نمونه های نخست طنز تركی تا طنز در اشعار شهریار است. در این مجلد، برای نخستین بار یك اثر از ملا محمدباقر فضولی، شاعر قرن 9 هجری، منتشر شده است كه به اعتقاد من قدیمی ترین اثر طنز مستقل در كشور است. در واقع كتاب با شعر فضولی آغاز می شود و با اشعار شهریار نیز به پایان می رسد. چرا كه استاد شهریار را از هر جهت پلی در ادبیات آذربایجان می دانیم.

این شاعر گفت: جلد سوم مجموعه «سیر طنز در ادبیات آذربایجان» نیز آنتولوژی از طنز معاصر آذربایجان است و در آن تذكره ای از طنزپرداز معاصر و مدرن این استان آورده شده است. این طنزپردازان با بیوگرافی كامل معرفی می شوند و همچنین در فصلی از این اثر طنزپردازان آذری زبان و ترك دیگر نقاط كشور معرفی شده اند و آثاری از آن ها نیز آورده شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر