menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور گرما تابستان

هوا بس ناجوانمردانه گرم است!

سعدى گفته اســت: «ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند» ولى این روزها یک جورى هوا گرم شــده است که انگار خورشید تنهایى پشت میز کارش نشسته است و ابر و باد و مه و فلک نیســتند و رفته اند ماموریت و معلوم هم نیست کى قرار است برگردند. هواشناسى استان هم هواى گرم ترى را براى روزهاى آینده پیش بینى کرده اســت؛ براى همین گشــتى در اینترنت زدیم تــا ببینیم چه کنیــم تا گرمازده نشــویم.

هوا بس ناجوانمردانه گرم است!

اینترنت پیشنهادهاى فوق العاده اى براى جلوگیرى از گرما زدگى دارد که دیدیم نوشتن آن ها در این ستون، خودش از هر طنز نابى، خنده دارتر است.

پیشــنهاد اول اینترنت :

مقابل نور خورشید نایستید: مى گویند قبل از اینکه اینترنت ابداع شود، مردم مى رفتند جلوى خورشــید مى ایســتادند و همان طور که گرما زده مى شدند، از خودشان مى پرســیدند: نمى دونم چرا دارم گرمازده مى شم؟ هیچ کس نمى دانست علت این گرمازدگى چیست تااینکه اینترنت پرده از این راز عظیم برداشت.

پیشنهاد دوم اینترنت:

غذاى کمتر و سبک تر بخورید: این یکى را هرچند خودمان نمى دانســتیم، مســئولان اقتصادى ما شــرایطش را فراهم کردند تــا غذاى کمتر و ســبک تر بخوریم. ضمن اینکه چرا اینترنــت با خودش فکر مى کند ما هــر روز داریم چهار بشــقاب چلوکباب با پیاز و سماق مى خوریم؟ ما توى خرید همین نان سنگک هزارو۵۰۰تومانــى گیــر کرده ایم. خودم شــخصا اگر از این کمتر بخورم که باید از این دنیا بــروم آن دنیا و آنجا گرمازدگى خیلى بیشترى را تحمل کنم.

پیشنهاد سوم اینترنت:

از فعالیت شدید بدنى در زمان گرما خوددارى کنید: مثلا کارگران ســاختمانى به جاى اینکه توى آفتاب آجر به بالا پرت کننــد، چند تا بالش و پشتى بردارند و با آن خانه درست کنند. مطمئنا این خانه ها از خانه هایى که بسازبفروش ها درست مى کنند، محکم تر است، فقط حیف که سازمان نظام مهندسى به آن ها پروانه ساخت نمى دهد.

پیشنهاد چهارم اینترنت :

از یک سیستم خنک کننده مانند پنکه یا کولر اســتفاده کنید: فکرش را بکنید؛ یعنى کسانى که اینترنت ندارند، وقتى هوا به ۴۰درجه مى رسد، از سیستم گرمایشى استفاده و بخارى را روشن مى کنند و وقتى دیدند هوا دارد به ۴۳،۴۲درجه مى رســد، درجه بخارى را زیاد مى کننــد. واقعا که اینترنــت بزرگ ترین اختراع بشر است، فقط کاش یک نفر انگشتش روى دکمه فیلترینگ برود و همین سه چهار تا سایت هنوزفیلترنشده را هم بزند فیلتر کند.

نویسنده : مهدی محمدی-روزنامه شهرآرا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر