menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عبدالرضا قیصری

ظرفیت های فرهنگی یزد و فارس در ارتقاء هنر طنز کشور

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس با اشاره به همجواری یزد و فارس و تعامل فرهنگی این دو استان گفت: می‌توان از ظرفیت‌هایی که در هر دو استان وجود دارد برای ارتقاء هنر طنز استفاده کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی یزد و فارس در مسیر ارتقاء طنز

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، عبدالرضا قیصری در بیست و یکمین محفل طنز «قندشکن» یزد، حضور در جمع طنزپردازان یزدی را تجربه‌ای ارزشمند دانست و اظهار داشت: در شیراز محافل «خندیشه» برگزار می‌شود و حضور در جمع طنزپردازان یزدی و محفل قندشکن می‌تواند الگوهای مناسبی برای برگزاری هرچه بهتر خندیشه‌ها ارائه دهد.

وی با اشاره به برگزاری پرشور محفل قندشکن در یزد بیان کرد: طنزپردازان یزدی بسیار باانگیزه در این محفل شرکت می‌کنند و مخاطبان و شنوندگان بسیار خوبی برای شاعران و طنزپردازان هستند و اشتیاق آنها به هنرمندان انگیزه می‌دهد.

قیصری عنوان کرد: گام اول در شکوفایی شعر طنز، ایجاد فرصت برای معرفی و ارائه آثار استعدادهای جوان است که این قدم در محفل قندشکن بسیار خوب و با انگیزه برداشته شده و حوزه هنری یزد در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

دستور کار دفتر طنز حوزه هنری یزد

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس تاکید کرد: در گام‌های بعدی می‌توان با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی که در دستور کار دفتر طنز حوزه هنری یزد قرار دارد با نقد، بررسی، تحلیل و اصلاح آثار، کارهای بهتری در محافل ارائه داد.

قیصری، محفل قندشکن یزد را فضایی بسیار مناسب برای انعکاس و انتشار آثار از طریق رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب خواند و افزود: این فضا به طور قطع انگیزه را در میان هنرمندان تقویت خواهد کرد.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های لهجه و گویش یزدی بر غنای قندشکن افزوده و پرداختن به فرهنگ اصیل و مذهبی یزد در کنار توجه به خرده فرهنگ‌ها در روابط خانوادگی و سبک زندگی و انعکاس آن در شعر و نثر طنز، بسیار ارزشمند است.

قیصری با بیان اینکه استان‌های یزد و فارس به دلیل همجواری، همواره تعامل و ارتباط فرهنگی خوبی با هم داشته‌اند، ادامه داد: این تعامل و همکاری در حوزه طنز می‌تواند بسیار راهگشا باشد و می‌توان از ظرفیت‌هایی که در هر دو استان وجود دارد برای ارتقا هنر طنز استفاده کرد.

به گزارش مهر، عبدالرضا قیصری از طنزپردازان خوب استان فارس است و تاکنون کتاب‌هایی از جمله «خنده‌های عمل نکرده» از وی منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر