menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سجاد رافعی

هنرمند خوزستانی در جشنواره کاریکاتور استانبول خوش درخشید + عکس

باوی‌زاده گفت: سجاد رافعی از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان جایزه دوم اولین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کووید ۱۹ شهرداری استانبول را کسب کرد.

به گزارش شیرین طنز، «محمد باوی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: سجاد رافعی از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان جایزه دوم اولین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کووید ۱۹ شهرداری استانبول را کسب کرد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان افزود: در این جشنواره که توسط شهرداری کارتال در استانبول ترکیه برگزار شد، رافعی کاریکاتوریست ایرانی ، با اثری با موضوع کرونا و زندگی شهری توانست جایزه دوم این جشنواره را کسب کند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره ۸۳۹ هنرمند از ۵۶ کشور جهان با ۲ هزار و ۳۴۵ اثر شرکت کرده بودند که هیئت داوران اثر سجاد رافعی به عنوان جایزه دوم انتخاب شد.

باوی‌زاده با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره با توجه به شرایط اپیدمی کووید ۱۹ به صورت اینترنتی برگزار شد تصریح کرد: نمایشگاه این آثار در شهر استانبول با رعایت فاصله اجتماعی هم اکنون دائر است.

وی عنوان کرد: در اثر این هنرمند خوزستانی تراموایی را مشاهده می‌کنیم که همه مردم در این تراموا آنقدر مانده‌اند تا ویروس کرونا که درخیابان‌ها در حال پرسه زدن است از بین برود و یکی از مردم اکنون با ترس و احتیاط در تراموا را باز کرده و می‌خواهد بیرون بیایید.

مسئول واحد نمایش خوزه هنری خوزستان ابراز کرد: تناقض آشکار در این اثر که نشان از ماندن آن همه جمعیت در ترموا دارد با بیرون رفتن از تراموا که خود نیز خطرهای در معرض کرونا بودن را در پی دارد، موقعیت طنزی را ایجاد کرده که منجر به خلق این اثر برنده شده است.

وی یاد آور شد: در واقع رافعی سعی کرده تصویری را نشان دهد که هم در خانه ماندن ضررها و آسیب خود را دارد و هم بیرون رفتن و انتخاب بین این دو است که انسان را دچار تناقضی آشکار می‌کند .

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر