menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش موش و گربه

نمایش طنز موش و گربه ی عبید زاکانی روی صحنه ی تبریز رفت

نمایشنامه خوانی موش و گربه در تبریز به روی صحنه رفت و موجب شد بار دیگر نمایشی طنر بر گرفته از منظومه فاخر عبید زاکانی بر صحنه اجرا شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر گروه نمایش دانشکده هنر دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز در مراسم افتتاحیه این نمایش با بیان اینکه طنز تنها به معنی خنداندن نیست و باید مطالب را به بیان ظریف بیان شود ابراز خوشحالی کرد که جمعی از فارغ التحصبلان جوان رشته نمایش با استفاده از متن های فاخر رو به اجرا نمایش طنز آورده اند.

فرزاد تقی لز افزود:باید خانواده تئاتر یکدیگر را تنها نگذارند و با حمایت مادی و معنوی موجب اعتلا تاتر در تبریز شوند.

نمایش موش و گربه

کارگردان نمایش موش و گربه نیز گفت:این نمایش که از کتاب موش وگربه ،عبید زاکانی شاعر و نویسندهٔ طنزپرداز فارسی‌زبان قرن هشتم هجری برگرفته شده تا ۳۰ ام اردیبهشت ماه به مدت دو هفته همه روزه از ساعت ١٩ در تئاتر شهر تبریز واقع در میدان دانشسرا اجرا خواهد شد.
یوسف اکبرزاده با اشاره به اجرا متفاوت این اجرا نسبت به دیگر نمایش ها،اصلی ترین ویژگى هاى اجراى این نمایشنامه خوانى را استفاده از هنرمندان جوان آذربایجانى دانست که به طور حتم در آینده حرف های زیادی براى گفتن در این عرصه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سیدحسین فدایى نویسندگى این نمایشنامه خوانى را به عهده گرفته، اظهار کرد: هنرمندان جوان استان همچون بهرام حسن بابایی، امین حاجی اکبری، بهزاد حقیقت، فرید ادهمی، فرناز منتظر ظهور، مهدی نورزاد لاله، مهدی کریمی، ماکان صالحی، یاسمین پور عیسی، هدی پورفنان و نادیا پشمچیک در این برنامه نمایشنامه خوانى خواهند کرد.
اکبرزاده خاطر نشان کرد: ناهید خدادادی،سنا پورسعیدی و میر میلاد مهدیزاده دستیاری کارگردانی ،علیرضا ولیپور اجرای موسیقی این نمایش را بر عهده دارند

این نمایش با اجرایی متفاوت داستان عشق گربه ای به موشی به نام موش موشی را روایت می کند ؛ گربه داستان در تلاش هست خانواده موش موشی را راضی به وصلت خود با موش بکند و برای تحقق خواسته خود از عبید زاکانی کمک می جوید.

منظومه موش و گربه قصیده‌ معروف انتقادی و طنز عبید زاکانی است که در این منظومه، گربه‌های کرمان پس از بستن عهد و فریب موشان، عهد خود را می‌شکنند و جنگ بین موشان و گربه‌ها در بیابان‌های فارس درمی‌گیرد. ابتدا لشکر موشان پیروز شده و شاه گربه‌ها را گرفتار می‌کنند در ادامه گربه ریسمان را با دندان پاره کرده و به‌موش‌ها حمله‌ور می‌شود و آن‌ها را شکست می‌دهد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر