menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

راشد انصاری

نثرهای طنز خالو راشد در طنزهای انثاری منتشر می شود

کتاب «طنزهای انثاری» شامل نثرهای طنز راشد انصاری (خالو راشد) شاعر و طنزنویس، به‌ زودی به بازار کتاب عرضه می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، راشد انصاری، شاعر طنزپرداز، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری اثر تازه‌ای در دست چاپ دارد، اظهار کرد: کتاب «طنزهای انثاری» شامل نثرهای طنزی است که در مطبوعات کشور از من منتشر شده و گزیده ای از این نثرها، که قابلیت چاپ در کتاب را داشته اند، جمع آوری کردم و به زودی توسط نشر «اقلیما» به بازار کتاب عرضه می‌شود.

این شاعر همچنین با بیان اینکه کتاب تازه‌اش با عنوان «از افاضات شیخ انصاری» به تازگی توسط نشر امینان و با همکاری حوزه هنری هرمزگان در ۱۴۴ صفحه به چاپ رسیده است، اظهار کرد: این کتاب شامل اشعار کلاسیک و سپید طنز سال‌های اخیرم می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب «از افاضات شیخ انصاری» شامل اشعاری است که در سال‌های اخیر در نشریات چاپ شده است و اغلب این اشعار سیاسی و اجتماعی است. در این اثر از قالب‌های شعری دوبیتی، رباعی، غزل و مثنوی و سپید استفاده شده است.

انصاری همچنین گفت: با توجه به اینکه شغل اصلی من روزنامه‌نگاری است، اشعارم نیز عموما بنا بر مسائل روز، در نشریات منتشر می‌شود. البته همیشه تلاش می‌کنم شعرها به گونه‌ای باشد که تاریخ مصرف نداشته باشد. سعی می‌کنم آثاری در کتاب چاپ کنم که برای یک روز خاص نباشند و مخاطب در زمان های مختلف بتواند از آن اثر استفاده کند.

این شاعر کشور خاطرنشان کرد: اگر تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشوری را بخواهند بررسی کنند، نیازی نیست دنبال کتب تاریخی بگردند، کافی است تا کتب طنز هر دوران را بررسی کنند و همین آثار طنز، گویای حال و هوای جامعه آن دوران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: موافق این نیستم که بلافاصله پس از بروز حادثه یا بحرانی، طنزپردازان وارد عمل شوند و اثر تولید کنند و همچنین اثری که قرار است در کتاب منتشر شود، نباید این گونه باشد. البته برخی روزنوشت‌ها به قدری قدرتمند بوده اند که در تاریخ ماندگار شده‌اند. به طور مثال آثار دهخدا در صوراسرافیل برای امروز هم خواندنی است. در دوره ای، عمران صلاحی، طنز روز می نوشت و دیگران هم در همان دوران طنز می نوشت. اما آثار صلاحی ماندگار بودند و هنوز هم محل رجوع طنزپردازان هستند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر