menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

از مجموعه شعر طنز راشد انصاری با عنوان “از افاضات شیخ انصاری” رونمایی شد

مراسم رونمایی از مجموعه شعر طنز (از افاضات شیخ انصاری)، از تولیدات حوزه هنری هرمزگان، با حضور جمع کثیری از شاعران و هنرمندان و مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری هرمزگان، انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری استان در آیین رونمایی از این کتاب اظهار داشت : کتاب “از افاضات شیخ انصاری” هشتمین اثر مکتوب این طنز پرداز بزرگ هرمزگانی است که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان، تولید و منتشر شده است.

پیشدار افزود: آثار راشد انصاری به عنوان مسئول کانون شعر طنز حوزه هنری استان و یکی از بزرگترین طنز پردازان کشور ، تا کنون در بسیاری از رسانه ها و مطبوعات چاپ شده و توانسته جایگاه رفیعی در میان شاعران طنز پرداز کشور بدست اورد.

در ادامه این مراسم ، علی رضایی ، پژوهشگر و مشاور فرهنگی حوزه هنری هرمزگان با بیان اینکه طنز و طنازی در ایران ریشه ای کهن دارد بیان کرد: از دیرباز طنز به عنوان یکی از الزامات و یا به بیان بهتر یک ادبیات رایج در میان مردم ایران رایج بوده و در واقع میتوان گفت به واقع ایرانیان مردمی طناز بوده اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی نخبگان ایران از قالب طنز برای گفتار های خود استفاده میکرده اند گفت: جدی ترین سخنان برای اثر گذاری بیشتر غالبا در قالب طنز بیان می شود که میتوان به سعدی و مولوی به عنوان دو شاعر طناز ایرانی که توانسته اند از قالب طنز برای بیان وجودی انسان ها استفاده کنند اشاره نمود.

این پژوهشگر هرمزگانی خاطر نشان ساخت: طنز در ایران به حوزه های عام و اجتماعی تقسیم می‌شود که هر کدام شاخصه ها و کاربردهای خود را در میام مردم دارد.
رضایی اضافه کرد: راشد انصاری توانسته با با طنز پردازی های خلاقانه و انتشار آنها در رسانه های مختلف ، قلمرو هرمزگان را وسعت ببخشد و نشان داد که میتوان از این قالب در معرفی فرهنگ جنوب و استان هرمزگان استفاده نمود.

وی تصریح کرد: در آثار راشد انصاری میتوان شاخه های مختلف طنز را مشاهده کرد که یکی از بارزترین خصوصیت های آن مردمی بودن است.

رضایی در پایان گفت: انصاری طنز پردازی است که جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده و با اشعار طنز توانسته خود را در میان مردم تثبیت کند.

گفتنی است راشد انصاری مشهور به (خالو راشد) شاعر، نویسنده، طنزپرداز و مسئول کانون شعر طنز حوزه هنری هرمزگان است. وی به طور حرفه ای از اوایل دهه هفتاد فعالیت خود را در زمینه شعر و داستان طنز آغاز کرده است. اطلاعات هفتگی، جوانان امروز، دنیای طنز، خورجین، گل آقا، صبح ساحل، دریا، مرجان ، گامبرون، ندای هرمزگان ، و…از جمله ی نشریاتی است که این شاعر طنز پرداز افتخار همکاری با آنان را داشته است.از آثار منتشر شده توسط وی می توان به دغدغه های بی خیالی ( سال ۱۳۷۹) ، این مرد مشکوک (سال ۱۳۸۲) ،لطفا میخ نشوید (سال ۱۳۸۳) ، پشت پرده (۱۳۸۴) ، طنزینه = طنز اینه !! (سال ۱۳۸۷ ) اشاره نمود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر