menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مفیدی : امیدوارم معذوریت های غیرمنطقی در نگارش مجموعه های طنز برطرف شود

کارگردان مجموعه طنز «دست به نقد» با اشاره به آیتم شوخی با «ورزش و مردم» که با شکایت عوامل آن برنامه اجازه پخش نیافته است، اعلام کرد باید ظرفیت نقد در قالب طنز را بالا ببریم.

به گزارش شیرین طنز، سیاوش مفیدی کارگردان مجموعه طنز «دست به نقد» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این مجموعه تلویزیونی که این شب‌ها از شبکه نسیم روی آنتن می رود، گفت: این مجموعه در صفحات اجتماعی بازتاب های زیادی داشته است و خیلی گروه ها هم ما را با مجموعه «خنده بازار» مقایسه کرده اند، اما شرایط آن کار با «دست به نقد» کاملاً متفاوت بود.

وی با اشاره به ویژگی های یک مجموعه طنز که باید تا حدی انتقادی باشد، عنوان کرد: ما در ساخت این مجموعه باید با شرایط تلویزیون و سازمان صدا و سیما پیش برویم و تا جایی که خط قرمزها به ما اجازه می دهد بتوانیم به طنزهای اجتماعی و انتقادی بپردازیم.

دست به نقد

مفیدی درباره مقایسه این کار با «خنده بازار» بیان کرد: شرایط این مجموعه با «خنده بازار» تفاوت های بسیاری دارد. ما در «خنده بازار» به راحتی می توانستیم با افراد، حرفه ها و مسئولان شوخی کنیم و دست ما در آن مجموعه بازتر بود. در این مجموعه هم تا جایی که شرایط به ما اجازه بدهد با حوزه های مختلف شوخی می کنیم اما متاسفانه سطح تحمل مردم پایین تر آمده است.

وی اضافه کرد: ما در مجموعه «خنده بازار» آیتمی به نام «نود» داشتیم که با عادل فردوسی پور شوخی می کردیم، ولی در این مجموعه آیتم «ورزش و مردم» را داشتیم که با یک بار پخش شدن این آیتم، مجری برنامه «ورزش و مردم» شکایت کرد و حالا باقی آیتم های «ورزش و مردم» هنوز اجازه پخش ندارند.

این بازیگر مجموعه‌های طنز با اشاره به شوخی با چهره ها و برنامه های معروف و محبوب در برنامه های طنز توضیح داد: در همه دنیا یکی از شوخی‌های برنامه‌ها و مجموعه‌های طنز با چهره‌ها و برنامه های معروف است و بحث توهین یا مسخره کردن در میان نیست. «ورزش و مردم» هم جزو آیتم های خوب ما بود که از پخش آن جلوگیری شد. امیدوارم مسئولان و صاحبان مشاغل ما تحمل و صبرشان بالاتر برود و از شوخی ها ناراحت نشوند. برنامه «ورزش و مردم» هم تنها دستمایه ای قرار گرفت تا ما به معضلاتی که در ورزش وجود دارد بپردازیم اما متاسفانه بعضی این شوخی ها را به خود می گیرند. ما در مجموعه «خنده بازار» با بسیاری از چهره ها از جمله عادل فردوسی پور، کفاشیان و حتی برخی از چهره های سیاسی شوخی کردیم ولی متاسفانه در مجموعه جدید نتوانستیم به راحتی دست به شوخی بزنیم. از طرفی هم نخواستیم که شوخی هایمان در این مجموعه تکراری باشد. بنابراین به سراغ چهره های قبلی نرفتیم.

مفیدی به مجموعه «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری اشاره کرد و گفت: زمانی که مهران مدیری مجموعه «درحاشیه» را ساخت پزشکان بسیاری از دست وی ناراحت شدند. این مسائل باعث می شود که نویسندگان به شکل محدودتری کار کنند و دست به خودسانسوری بزنند، در حالی که در برنامه آیتمی مثل «دست به نقد» که ذاتش شوخی های کوتاه است شما چند دقیقه بیشتر فرصت ندارید تا بتوانید در همان زمان کوتاه حرف خود را به شکل طنزآمیزی بیان کنید.

سیاوش مفیدی

وی که کارگردانی مجموعه «دست به نقد» را به طور مشترک با شهاب عباسی بر عهده دارد، در توضیحات خود از این مجموعه گفت: ما سعی می کنیم در این مجموعه در هر قسمت آیتم جدیدی هم اضافه کنیم و علاوه بر آن آیتم های ثابتی هم داریم که در هر قسمت روی آنتن می رود. این آیتم ها معمولا به‌روز نوشته می شوند و همزمان هم تصویربرداری کار را برعهده داریم.

مفیدی با اشاره به زمان پایانی ضبط و تصویربرداری مجموعه «دست به نقد» عنوان کرد: ضبط این مجموعه تا مهرماه ادامه دارد و من امیدوارم با این مجموعه بتوانیم نشاط را برای مردم فراهم کنیم.

مفیدی در پایان عنوان کرد: مدیران بهتر می توانند سیاست های کلی برای برنامه ها را در نظر بگیرند و من امیدوارم با درایت و تدبیر خوبی که وجود دارد ساخت مجموعه های طنز به سمتی برود که دست طنزپردازان بازتر باشد و ما بتوانیم نشاط بیشتری را برای مردم فراهم کنیم. زمانی که شما نمی توانید با خود تلویزیون و برنامه های آن شوخی کنید، توقعی از دیگران وجود ندارد. در حالی که شبکه نسیم، شبکه نشاط و سرگرمی است. اکنون بسیاری از مردم برنامه «خندوانه» را می بینند و از آن لذت می برند. من هم امیدوارم معذوریت های غیرمنطقی که در نگارش مجموعه های طنز وجود دارد برطرف شود تا این فضا بازتر شده و ما بتوانیم فضایی شاد و مفرح را برای بینندگان رقم بزنیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر