menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سیدمسعود شجاعی طباطبایی

مزیت های جشنواره کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: به واسطه ظرفیت‌های موجود در خراسان شمالی، وقت آن رسیده است تا جشنواره کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی بین‌المللی شود.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ضمن ابراز خرسندی از تلاش دوستان و هنرمندان برجسته این خطه، به اتفاق‌های خوبی که در حوزه کارتون و کاریکاتور این خطه رقم خورده است، اشاره و تصریح کرد: رویدادهای هنری در حوزه کاریکاتور آن قدر پُررنگ بوده است که کاریکاتوریست‌های ایرانی و خارجی به خوبی خراسان شمالی را می‌شناسند و این به راحتی به دست نمی‌آید، مگر با دقت نظر بالای دست اندرکاران جشنواره.

سید مسعود شجاعی طباطبایی به مزیت‌های این جشنواره در خراسان شمالی نسبت به دیگر جشنواره‌های کاریکاتور در نقاط مختلف پرداخت و حضور هنرمندان جوان حتی در داوری‌ها و آغاز فعالیت قبل از پایان یافتن هر دوره از جشنواره را به واسطه گام برداشتن برای شناسایی استعدادها و تعامل مستمر با آن‌ها تا معرفی ظرفیت‌ها اتفاق مبارکی دانست که نمی‌توان نادیده گرفت.

وی بهره‌گیری از مجله کارتون که در آن آخرین اخبار و رویدادها از زبان کاریکاتوریست‌ها مطرح می‌شود را از اقدامات ارزنده در این جشنواره که به جذابیت کار افزوده است، عنوان کرد.

وی بیان کرد: در واقع جشنواره کاریکاتور توانسته است بسترساز شکوفایی استعدادها باشد و ظرفیت‌های مختلف را در عرصه ملی معرفی کند.

شجاعی طباطبایی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان بر این باور است که وقت آن رسیده تا این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود و در این راستا باید موضوعاتی متناسب با فضای بین‌المللی در نظرگرفته شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست نگاه جدی نسبت به نسل جوان دارند، بنابراین وظیفه ماست که نسبت به این مقوله توجه جدی داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از اتفاق‌های موثر در این راستا، بهره‌گیری از زبان هنر است و در این میان، زبان کارتون و کاریکاتور، به واسطه اینکه از صراحت خاصی برخوردار، زبان ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هنرمندان کارتونیست نسبت به دیگر شاخص‌های هنری مهجور واقع شدند، از این روی موظف هستیم تا توجه جدی‌تری داشته باشیم، زیرا در تحقق بیانه نقش مسئولان پُررنگ تر است.

وی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که اغلب هنرمندان ما و در اصل افتخارآفرینان اصلی عرصه کارتون و کاریکاتور جوانان هستند.

جشنواره کاریکاتور زاویه‌ای برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، جشنواره کاریکاتور را یک زاویه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست و بر این که باید این بیانیه را به عنوان یک گفتمان در جامعه دینی مطرح کنیم، تاکید کرد.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه جان بیانیه گام دوم انقلاب ، جوان است و گوهر این بیانه بر محور امید به جوانان بسته شده و شکل گرفته است، تصریح کرد: بیانیه نشان از این دارد که ما وارد یک دوره جدید می‌شویم؛ دوره‌ای که قرار است جوان‌ها از تجربه گذشتگان در چهل ساله دوم بهره بگیرند و با پلکانی که گذشتگان برای ما ترسیم کردند بلندای تمدن را فتح کنند.

وی جشنواره کاریکاتور را یک زاویه برای تحقق بیانیه دانست و با تاکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک گفتمان در جامعه دینی مطرح کنیم؛ گفتمانی بهره گرفته از زبان هنر که نسل ما به عنوان یک منشور و دستورالعمل بدان نگاه کند، تصریح کرد: نمی‌توان نقش هنر را در تحقق بیانیه نادیده گرفت.

یعقوبی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فرصت خوبی است تا نسل جوان، با قدرت، توانمندی و نقش خود بیشتر آشنا و زاویه‌های نگاه مقام معظم رهبری در قالب هنر به نسل جوان منتقل شود، ضمن مبارک خواندن این حرکت، اظهار امیدواری کرد: نتایج خوبی را از دل این رویداد شاهد باشیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به این که کاریکاتور ، به نوعی راه میانبر هنری است که پیام را صریح و سریع منتقل می کند، افزود: با زبان مثبت هنری کاریکاتور می‌توان، شخصیت‌های انقلاب، پیام شهدا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مطرح کنیم، آن هم برای نسلی که چندان با کتاب انس ندارد و در واقع، این جشنواره فرصت خوبی برای بروز و ظهور استعدادهای پنهان و شکوفایی آن‌هاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تاکید بر نقش هنرمندان و مسئولان در تحقق این محور از بیانیه گام دوم انقلاب، به نقش غیر قابل انکار هنر در پایداری پیام انقلاب، پرداخت و تصریح کرد: انقلاب پیام‌های بسیاری را به جهان مخابره کرده است، به گونه‌ای که امروز در جهان به عنوان یک حکومت مقتدر و دارای نظام فکری، سیاسی، اقتصادی حرف برای گفتن دارد و منتقل کردن آن به عنوان پیام به نسل امروز، نشان از قدرت هنر دارد.

یعقوبی به یکی دیگر از رویکردهای کاریکاتور به عنوان یک حرکت جریان‌ساز در فراهم کردن فضای نقد در استان اشاره کرد و ضمن تاکید بر نقد منصفانه، بیان کرد: انتقاد منصفانه‌ای که به توسعه کشور و استان بیانجامد، اثر گذاراست و باید در آن حرمت‌ها و خطوط قرمز رعایت شود.

وی اظهار امیدواری کرد: هنرمندان، حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انقلاب را با زبان هنر به نسل جدید منتقل کنند تا بتوانیم به برکت نظام، رهبری و شهدا شاهد تحول در عصر جدید و یک تمدن بر اساس ارزش‌های دینی باشیم.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر