menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فرهاد رحیم قراملکی

قراملکی : ورکشاپ ها برای تعالی هنر کارتون، نیازی اساسی است

«فرهاد رحیم قراملکی» یکی از هنرمندان کارتویست آذربایجان شرقی، است که در ورکشاپ کارتون «شهر پایدار» (روز پنج شنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷در حوزه هنری استان اردبیل) حضور داشت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، ورکشاپ کارتون “شهر پایدار” روز پنج شنبه ۱۹مهرماه ۱۳۹۷ در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد. که طی آن فرهاد رحیم قراملکی کارتونیست آذربایجان شرقی یادداشتی را به این ورک شاپ ارائه کرد بدین شرح که: در همان بدو ورود با میزبانی گرم و صمیمی مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل و سهراب خیری؛ کارتونیست خلاق این شهر، مواجه شدیم و چشمانم به دنبال چهره های نام آشنای کارتون اردبیل بود ازجمله؛ شهرام رضایی، سهراب خیری، رسول حاجی زاده، بهنام پور مهدی، سعید بنازاده و…

با توجه به اینکه؛ همسر و فرزندم امیر نیز ما را در این سفر همراهی کرده بودند، مهمانسرای حوزه هنری، به گرمی میزبان اش شد. کار شروع شد و با ورود اساتید هنر اردبیل و مسئولین هنری شهر، ورکشاپ، گرم و گرم تر می شد. «شهرام رضایی» که فخر هنر کارتون اردبیل و ایران است با اینکه شب گذشته، از مسافرت هنری قبرس و با کسب جایزه اول زیتون قبرس، برگشته بود اما با انرژی تمام، اثر زیبایی را خلق کرد و من از اینکه در کنارش کار می کردم انرژی مضاعفی داشتم.

برگزاری ورکشاپ هایی از این دست؛ برای تعالی هنر کارتون، نیازی اساسی و لازم الاجراست. هنر کارتون با بیان صریح و بی پرده خود سعی در آن دارد تا به واکاوی اتفاقات و مباحث مختلف بپردازد. و برگزاری ورکشاپ کارتون با محوریت موضوعات روز جامعه باعث می شود که بیان پیام ها با طمع گس کارتون قابل فهم تر شود.

اردبیل، با دارابودن نام های بزرگی در هنر کارتون که هر سال شاهد موفقیت های بین المللی و داخلی آنها هستیم به واقع یکی از شهرهای مدعی در عرصه هنر کارتون و کاریکاتور به شمار می رود.

موضوعی که برای ورکشاپ انتخاب شده بود نشان از آگاهی و بینش عمیق مسئولین امر در لمس مشکلات جامعه امروزی می داد. الحق و الانصاف هم کارهای زیبایی تولید شد. جو پرشور ورکشاپ باعث شد که پسرم امیر، نیز مشتاق اجرای یک کار برای ورکشاپ شود.

در شرایط کنونی اقتصادی که بودجه های فرهنگی و هنری، نسبت به گذشته رنگ باخته اند، هزینه کرد برای چنین ورکشاپ ها و فعالیت های هنری جای تحسین و تشویق برای تشکر از دلسوزی مسئولین امر را دارد. پذیرایی گرمی که از ما شد حس غریبی در این شهر را از وجودم زدود و من به چنین فضای هنری اکتیو و فعال غبطه خوردم.

در پایان؛ آثار بر دیوار کارگاه نقش بست و دوستان به دیدن تولیدات یکدیگر پرداختند. و اختتامیه مختصر و مفیدی با سخنرانی مسئولین جوان به جای مدیران، برگزار شد و هدایای همه توزیع شد. ورکشاپ اردبیل، انرژی دوباره ای در وجودم قرار داد.

در پایان از مدیریت حوزه هنری استان اردبیل، انجمن دیده بان طبیعت اردبیل، اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل و تمامی دوستان به خاطر لحظه های زیبایی که برای من و همراهانم ساختند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

فرهاد رحیم قراملکی، متولد ۱۳۵۹در تبریز است.

وی، دانش آموخته دانشکده سازمان مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی رشته طراحی صنعتی، نایب رییس انجمن کارتونیست های تبریز در ۲ دوره، عضو دوره های متعدد هیئت مدیره انجمن کارتونیست های تبریز، عضو دایمی انجمن کارتونیست های تبریز، عضو انجمن نقاشان سورئال ترکیه، عضو افتخاری انجمن کارتونیست های جمهوری آذربایجان، عضو مرکز توسعه هنرهای معاصر تهران، دبیر، نایب دبیر و عضو شورای سیاستگذاری بیش از ۵۷جشنواره ملی و بین المللی، کسب بیش از ۳۷جایزه ملی و بین المللی و همچنین داوری ۲۵جشنواره استانی ملی و بین المللی را در کارنامه درخشان خود دارد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر