menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فرهاد رحیم قراملکی

فرهاد رحیم قراملکی : هنر کاریکاتور مخاطب را وادار به پذیرش و تحلیل تصویر می‌کند

هنرمند کارتون و کاریکاتور کشور گفت: جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی در بین تمام کارتونیست های ایرانی، جشنواره معتبر و شناخته‌شده‌ای بوده و به یک برند معروف در سطح کشور تبدیل شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، فرهاد رحیم قراملکی، هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور تبریز با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: وقتی روزنامه را ورق می‌زنیم نخستین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند تصویر است و اگر این تصویر کاریکاتور باشد مخاطب زودتر جذب شده و پیام اصلی آن را راحت‌تر درک می‌کند.
وی با بیان اینکه هنر کاریکاتور مخاطب را وادار به پذیرش و تحلیل تصویر می‌کند، گفت: قدرت نقادی و طنز موجود در کاریکاتور در هیچ رسانه تصویری دیگر نیست.
این هنرمند کارتونیست با ارزیابی هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، افزود: این جشنواره که با همت عباس ناصری، کارتونیست مطرح کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود در بین تمام کارتونیست های ایرانی جشنواره معتبر و شناخته‌شده‌ای است و در ایران به یک برند معروف تبدیل شده است.
رحیم قراملکی اضافه کرد: در حقیقت عمل به تعهدات و برگزاری به‌موقع این جشنواره سبب شده که کارتونیست های زیادی شرکت در این جشنواره را در اولویت کاری خود قرار دهند؛ چراکه جزء جشنواره‌های سطح بالای کشور است و اگر به‌طور اتفاقی نتوانند در این جشنواره شرکت کنند ناراحت می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جشنواره که اقتصاد مقاومتی است و مسؤولیت هنر کاریکاتور در این عرصه، ادامه داد: پیام‌هایی که هنرمندان در قالب کارتون و کاریکاتور تولید می‌کنند تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی دارد؛ چراکه پیامی که کاریکاتور در قالب طنز به مخاطب القا می‌کند و ارتباطی که مخاطب از کاریکاتور می‌گیرد خیلی راحت‌تر و قابل‌قبول‌تر است.

فرهاد رحیم قراملکی

فرهاد رحیم قراملکی

رحیم قراملکی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌های کاریکاتور به‌ویژه جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: پیام جشنواره نباید مختص خراسان شمالی باشد؛ زیرا اگر آثار جشنواره ایران‌گردی داشته باشند و در نمایشگاه‌های بین‌شهری برگزار شود مخاطبان شهرهای دیگر با آن ارتباط برقرار کرده و جشنواره مفید و پرباری می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخاطبان جشنواره، کاریکاتوریست‌ها و عده‌ای خاص از مردم هستند اگر از آثار ارائه شده در جشنواره نمایشگاهی در سطح شهر برگزار شود و به عنوان بنرهای شهری در سطح شهر تبلیغ شود و یا با برخی مؤسسات ارتباط برقرار شود افزون بر اینکه اعتبار جشنواره افزایش می‌یابد مخاطبان بسیاری ازجمله مردم عادی هم از پیام تصویری و قدرت کاریکاتور استفاده می‌کنند.
رحیم قراملکی با دعوت از تمام هنرجویان برای شرکت در این جشنواره، افزود: به دلیل اینکه جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی تمام شاخصه‌های یک جشنواره درجه اول نظیر انتخاب موضوع، داوری عالی، تایم زمانی مشخص و … را دارد من شرکت در این جشنواره را به تمام هنرجویان و دوستان به‌صورت پیامک پیشنهاد می‌کنم حتی در سایتی که در تبریز داریم اطلاع‌رسانی کرده و درخواست می‌کنم که در این جشنواره شرکت کنند.
این هنرمند کارتون و کاریکاتور با بیان اینکه شرکت در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی افتخار هر هنرمند کاریکاتور است، تصریح کرد: با اینکه من بسیاری از جشنواره‌ها را از دست می‌دهم؛ اما حتماً در این جشنواره شرکت می‌کنم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر