menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قدیمی : طنز پرداز نیازی نیست تا به دنبال سوژه طنز بگردد

این طنز پرداز کشورمان معتقد است، طنزپردازان ما با قدری گشتن در تیترهای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می توانند سوژه های خود را پیدا کنند.

به گزارش شیرین طنز، صابر قدیمی طنزپرداز و شاعر کشورمان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، از کمبود جشنواره هایی با محوریت طنز گفت و اظهار داشت: در سال جشنواره های ادبی بی شماری توسط نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود اما جای خالی موضوعات طنز در این جشنواره ها احساس می شود و باید سعی کرد تا با اختصاص دادن این موضوعات سعی کنیم تا برای خیل عظیمی از افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند زمینه کاری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان جشنواره ها باید آثار برتر را در اختیار مخاطبان قرار بدهند، خاطر نشان کرد: آثاری که به جشنواره ها راه می یابند یا برگزیده می شوند کم تر به صورت چاپ کتاب یا انتشار در فضاهای مجازی در اختیار مخاطبان قرار می گیرند که این ضعف اطلاع رسانی در جشنواره ها را می رساند.

سلفی صابر قدیمی

وی جشنواره طنز سوره را یک جشنواره ای با کارشناسی های خاص خودش عنوان کرد و گفت: افرادی که در رأس اجرایی این جشنواره هستند از سر آمدان حوزه طنز به شمار می روند و سعی می کنند تا با استفاده از داوران حرفه ای، آثاری برای حضور در این جشنواره انتخاب می شود جزو بهترین ها باشد.

قدیمی ادامه داد: باید مسئولان حوزه هنری سعی کنند تا با سالانه برگزار کردن این جشنواره و فراهم کردن زمینه ای برای پیشرفت هنرمندان برتر این جشنواره و حمایت از آن ها در قالب های مختلفی از قبیل چاپ کتاب، انتشار در رسانه های چاپی و … سعی کنند تا پله های ترقی را این جوانان طی کنند.

شاعر مجموعه شعر ” لبخند شیرین فرهاد ” با بیان اینکه هنرمندان جوان با استعدادی در عرصه طنز داریم که می توان در آینده به آن‌ها امیدوار بود، بیان کرد: باید حوزه هنری که دراین زمینه تجربیات در خشانی در برگزاری برنامه های ادبی و جشنواره ها دارد سعی کند تا با توجه به این جوان ها مسیر پیشرفت آن ها را کوتاه کند.

این طنزپرداز کشورمان در خصوص شیوه کاری یک طنز پرداز نیز این طور عنوان کرد: سوژه طنز به قدری در کشور زیاد است و می شود در اکثر تیترهای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مطالب طنز را مشاهده کرد که به زعم بنده یک طنز پرداز نیازی نیست تا به دنبال سوژه طنز بگردد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر