menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره

فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره با هدف امیدبخشی منتشر شد

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان گفت: فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره با هدف شور و نشاط اجتماعی و امید بخشی به جامعه پسا کرونا منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، عبید رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: اگرچه شیوع کرونا اجرای بیشتر برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری را بصورت حضوری متوقف کرد، اما این اداره کل با همکاری انجمن‌ها، تشکل‌ها و موسسات و مجامع فرهنگی و هنری نه تنها از تعطیلی جشنواره‌ها جلوگیری شد، بلکه اجرای این جشنواره‌ها را در فضای مجازی و براساس پلتفروم‌های اینترنتی برگزار و دنبال کرده است.

فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره

وی افزود: در همین راستا فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره به صورت مجازی و صحنه‌ای با گستره‌های سراسری و منطقه‌ای «استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی» با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلامی توسط ستاد کرونای استان در دی ماه سال‌جاری برگزار خواهد کرد.

رستمی اضافه کرد: بخش مجازی جشنواره به صورت سراسری برگزار و علاقمندان و هنرمندان این بخش می توانند آثار نمایشی طنز کوتاه به مدت ۷ الی ۱۲ دقیقه ای و استندآپ کمدی به مدت حداکثر ۵ دقیقه‌ای خود را تا ۲۱ آبان ماه سال‌جاری به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن قدردانی از هنرمندان عرصه نمایش استان گفت: مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره پنجم طنز دیواندره ۷ شهریورماه سال‌جاری و اعلام نتایج بازخوانی ۱۵ شهریورماه و بازبینی ۲۰ آبان ماه و مهلت ارسال آثار به بخش مجازی جشنواره ۲۱ آبان ماه تعیین شده است.

نفی خشونت و صلح‌طلبی

وی تصریح کرد: نفی خشونت و صلح‌طلبی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مسائل خانواده و طلاق با استفاده از فرهنگ بومی و شیوه‌های نمایش کمدی ایرانی در ضمن موضوع نمایش‌ها آزاد از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رستمی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره گفت: جشنواره فقط نمایش‌های صحنه‌ای را قضاوت و انتخاب می‌کند، آثار نمایشی باید تولید سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ باشد، نمایشنامه‌ها ترجیحاً مبتنی بر متون نمایشی نویسندگان مطرح کشور و دارای اجرای خلاقانه باشد، نمایشنامه های اقتباسی از متون نمایشی و رمان و داستانی‌های ایرانی باشد و هر کارگردان صرفاً با یک اثر نمایشی در مرحله نهایی می‌تواند شرکت کند.

شرایط لازم برای شرکت در جشنواره

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص شرایط لازم برای شرکت در جشنواره گفت: برای بخش بازخوانی لازم است ۳ نسخه متن و مجوز کتبی نویسنده و ناشر ارسال و فرم شرکت در جشنواره تکمیل و در بخش بازبینی ارسال ۵ لوح فشرده از اجرای عمومی نمایش و در نهایت لازم است موارد فوق با نامه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان‌ها و انجمن هنرهای نمایشی استان یا دفاتر به دبیرخانه ارسال شود.

رستمی اظهار داشت: به همت و حمایت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پلاتوی شهر دیواندره به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد در واقع با وجود این پلاتو و سالن مجتمع زیر ساخت لازم برای برگزاری با شکوه جشنواره پنجم طنز دیواندره فراهم خواهد بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر