menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مسابقه بخوان بخند بنویس

فراخوان مسابقه ی طنز «بخوان بخند بنویس»

انتشارات مروارید تصمیم گرفته برای دوست داران و همراهان خودش مسابقه ای به نام «بخوان بخند بنویس» رو برگزار کنه.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از انتشارات مروارید ، به خاطر همین ۵۰ تا از بهترین کتاب های طنزمون را انتخاب کردیم تا با شماها در موردشون صحبت کنیم.

احتمالا الان براتون سوال پیش اومده “خب الان من باید چه کاری کنم؟” برنامه از این قراره که شما باید کتاب های طنز رو بخونین و در همون راستا برامون متن طنز بنویسین، با این کار شما کلی امتیاز به دست میارین.

علاوه بر این، شما میتونین دیدگاه تون رو ثبت کنین و دوستاتون رو به مسابقه دعوت کنین و با خرید کتاب و ثبت برچسب روی کتاب در جشنواره «بخوان بخند بنویس» امتیازهای خودتون رو افزایش بدین.

هر چی امتیاز بیشتری به دست بیارین میتونین در رتبه بندی امتیازها بالاتر باشین و برنده جایزه هامون بشین.

برای اینکه از جایزه هامون اطلاع پیدا کنین به سایت انتشارات مروارید مراجعه کنید.

مروارید

این مؤسسه در سال ۱۳۴۰ توسط مجید روشنگر، فریدون نیکنام، منوچهر حسن‌زاده، و پرویز علی‌بیگ و با سرمایهٔ اولیهٔ ۱۰ هزار تومان و در دفتری در خیابان نادری راه‌اندازی می‌شود.

روشنگر که در آن زمان مدیر سازمان کتابهای جیبی نیز بود، هدفش از تأسیس انتشارات مروارید را چنین بیان می‌کند:

در همان زمان که من مدیر سازمان کتابهای جیبی بودم کتابهایی به دست من می‌رسید که می‌دیدم نمی‌شود آنها را در تیراژ بالا (۱۰ هزار نسخه) منتشر کرد. برای همین به فکر افتادم که خودم یک مؤسسه نشر مستقل برای چاپ چنین کتابهایی تأسیس کنم. اولین اثری که انتشارات مروارید چاپ کرد کتابی بود به نام دلشکسته اثر ناتانیال وست که با ترجمهٔ عبدالله توکل منتشر شد.

فعالیت این انتشارات با چاپ اشعار بیژن جلالی برای اولین بار ادامه یافت. در سال ۱۳۴۱ با اجارهٔ مغازه‌ای روبه‌روی دانشگاه تهران در خیابان شاهرضا (خیابان انقلاب اسلامی کنونی) فروشگاه کتاب انتشارات مروارید را با نام «خانهٔ کتاب» راه‌اندازی می‌شود. در سال ۱۳۴۲، فروغ فرخزاد برای چاپ کتاب شعر جدید خود – تولدی دیگر – به مروارید مراجعه کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر