menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز زير پوستي در کتاب “آمین می آورم”

کتاب «آمین می آورم» به قلم «امیر خداوردی» را نشر هیلا منتشرکرده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری شبستان ، به نقل از نشر هیلا ، قهرمان داستان اين كتاب قصد دارد ماجراهايي را براي مخاطبان خود كه احتمالاً همه اهل فضاي مجازي هستند و مدام پاي اينترنت نشسته‌اند بازگو كند.کتاب آمین می آورمبا قهرمان داستان در يك درمانگاه اعصاب و روان آشنا مي‌شويم و در نهايت مي‌بينيم بيماري او كه ظاهراً افسردگي ساده‌اي است شدت گرفته و داروهاي دكترها ديگر افاقه نمي‌كند. او ديگر درمان عادي را رها كرده و به سيگار پناه برده است. قهرمان داستان حالا همه ماجرا را دارد تعريف مي‌كند و در اين بين خرده داستان‌هايي را هم درباره تبار و قبيله او مي‌شنويم.

او كه قبلاً درس مي‌خوانده ازدواج مي‌كند و همين ازدواج مسير زندگي‌اش را تغيير مي‌دهد درس و مشق را رها و شروع به تدريس در دانشكده الهيات مي‌كند ولي چون خدمت سربازي نرفته است اين موضوع مي‌تواند مانع ادامه همكاري او با دانشكده شود. حالا مهمترين دغدغه براي او ايمانش است. قهرمان داستان نگران است كه مبادا همسرش ايمانش را از او بگيرد. بنابراين تصميم مي‌گيرد تا همين ذره ايماني كه برايش باقي مانده خودكشي كند. از مادرش مي‌خواهد برايش دعا كند تا بميرد ولي… .

در كتاب آمين مي‌آورم خواننده با يك طنز زير پوستي مواجه مي‌شود كه طنز تار و پود آن را تشكيل مي‌دهد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :

« کلا من در انتخاب اسم های مستعار استعداد ندارم. وقتی اولین و تنها کتابم چاپ شد،اسمم را گذاشتم«شابلقا». نمی دانم چرا علاقه ای به اسم فامیلی واقعی ندارم.حالا این اسم مستعار از این جهت که من یکی از افراد قبیله ی شابلقا هستم ،اسم خوبی بود ،ولی قبیله ی ما در حافظه ی تاریخی مردم به جنگ و جدال و لات بازی اشتهار دارد.اولین کاروان شابلقاها که پا به تهران گذاشتند سی و نه نفر بودند.

مسیر ضاحیه ی شرقی تا تهران را پیاده آمده بودند.پاپوش هایشان پاره شد و پاهایشان آبله زده بود.ولی با دیدن دروازه ی دولت،پادرد و کمر دردشان را فراموش کردند. احساس بدی بهشان دست داد.احساس این که این جا غریبند و کسی نمی شناسدشان.این بود که کاری کردند که شناخته شوند.سی نفر ریختند سر نه نفر دیگر و تا جاداشت کتکشان زدند.خسته ی راه بودند و جان کتک کاری نداشتند،ولی از صمیم قلب همدیگر را زدند…»

انتشارات هیلا کتاب «آمین می آورم» به قلم «امیر خداوردی» را در قطع رقعی و با قیمت 9000 تومان منتشر کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر