menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : به «ولگرام» خوش آمديد!

رضا رفيع :

بعد ازوصل شدن ملت به اينترنت و آمدن گوشي هاي مكش مرگ ما به كشور، بازار نصب و راه اندازي انواع و اقسام نرم افزارهاي جورواجور بر روي گوشي هاي تلفن همراه، گرم شده است. الآنه، مكالمه با گوشي، به حاشيه رانده شده؛ ازبس كه استفاده هاي پيشرفته ديگري پيدا كرده است. بعضي ها حتي مجبور مي شوند كه گوشي خود را در حالت اصطلاحاً پرواز قرار دهند تا مثلاً بتوانند كارهاي بانكي خود را انجام دهند يا مطالب خود را بر روي صفحات يادداشت گوشي بخوانند. خود حقير چندي پيش، برادر مداحي را در محفلي زيارت كرد كه اشعارش را داشت از روي گوشي اش با آواز مي خواند. الآن ما خيلي پيشرفت كرديم. باور كنيد.
خب اينها همه، استفاده هاي خوب از پيشرفت‌هاي تكنولو‍ژي ارتباطي است و بحثي هم در آن نيست. نقش كاغذ هم دارد روز به روز كمتر و كمرنگ تر مي شود. مگر اين شكلي بشود فاتحه بروكراسي را خواند. با برنامه ريزي كه نشد. بالطبع و به تبع اين قضيه، درختان كمتري هم نياز است كه قطع شوند. حالا براي تأمين ذغال لازم هم خدا بزرگ است. چوب درختان بي خاصيت هست. مگر جناب ناصر خسرو نگفت:«بسوزند چوب درختان بي بر/ سزا خود همين است مر بي بري را»؟… ما كه نگفتيم كه خيال كنيد از خودمان در آورديم.
يكي ديگر از چيزهايي كه اين روزها روي گوشي ها نصب مي شود؛ انواع نرم افزارهاي مجازي است كه به فضاهاي مجازي شهرت دارند. عين وايبر و واتساپ و اينستاگرام و لاين و تلگرام….. و امثالهم كه باعث شده ملت،صبح تا شب و شب تا صبح، سرشان تا خرخره توي گوشي هايشان باشد؛چنان كه انگار دنبال لنگه جوراب شان مي گردند.
جديدترين فضاي مجازي: با اين احساس و المشاهده، كه مردم ايران، ودر حاشيه مردم جهان؛ بيش از حد مجاز از اين فضاهاي مجازي استقبال كردند و اين تازه در حالي است كه به گفته خود جناب وزير ارتباطات،سرعت اينترنت رضايت بخش نيست و اگر بود، وضعيت چطور مي بود؛ خوشوقتيم اعلام كنيم كه موفق به طراحي و ساخت و انداخت يك نرم افزار فضاي مجازي جديد و ابتكاري شديم كه كاملاً توليد داخل است. اين نرم افزار، ولگرام نام دارد. ذيلاً به چند مورد از ويژگي هاي آن اشاره مي شود:
1ـ امكان ولگردي: به عوض اين كه در كوچه و خيابان و در سطح بزرگراه براي خودتان ول بگرديد و خداي ناكرده دورــ دور بزنيد؛ سر جاي خود در منزل يا محل كاربنشينيد و داخل ولگرام بگرديد. خطر تذكر لساني هم در كار نيست. فقط خودتان هستيد و خودتان. البته بقيه هم هستند، ولي آن طرف اند. خودتان هم كه بعيد است به خودتان تذكر بدهيد. خلاصه،آخر عشق و صفا!
2ـ هوشمند بودن: نرم افزار ولگرد جوري برنامه ريزي شده كه زمان شام و ناهار را به شما گوشزد مي كنيد تا از گرسنگي تلف نشويد. اين طوري شما مي توانيد تمركز بيشتري براي ول گشتن در ولگرام را تجربه كنيد. در صورت نياز شديد به بودن در ولگرام به مدت مديد، اين نرم افزار باحال قادر است كه زمان دستشويي رفتن را هم به شما اطلاع دهد. مثلاً با اين آلارم هشدار دهنده:«بدو كه ريخت!»
3ـ مديريت مجاني: شما مي توانيد همينطور ابتدا به ساكن و بدون نياز به اخذ هيچگونه مجوزي از وزارت كشور يا لزوم رد شدن از گزينش و نظارت استصوابي، اقدام به تشكيل گروهها يا گروهك هايي نماييد كه خودتان مدير آن باشيد. بدون نياز به برگزاري انتخابات. اينطوري به راحتي توانسته ايد يك دوره مديريت موفق را امتحان كنيد. به هنگام خواستگاري هم خانواده تان مي توانند با سربلندي ادعا كنند كه فرزندشان مدير است. از ادمين اين و آن بودن كه بهتر است.
4ـ عمق بخشي: نرم افزار حاضر، ميزان فرو رفتن شما در ولگرام را بر روي نموداري خاص نشان مي دهد. اين فرورفتگي، حكايت از عمق نگاه و مطالعات شما دارد و به شما اميد مي بخشد كه به سهم خود توانسته ايد در گسترش روح تحقيق و پژوهش در جامعه، اثرگذار باشيد. در صورت زياد فرو رفتن، هشدارهاي لازم را به شما مي دهد تا سريعاً دنده عقب برگرديد و از شدت مطالعه و مداقه، خفه نشويد.
منبع : روزنامه اطلاعات – 17 شهریور 94

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر