menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

همایون حسینیان

طنز باعث می شود سطوح مدیریتی به نواقص کار خود آگاه شوند

یک طنزپرداز با بیان این‌که مردم استقبال زیادی از برنامه‌های طنز دارند بر لزوم حمایت از برنامه‌های طنز و طنزپردازان تاکید کرد.

همایون حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات ایسنا، با اشاره به این‌که در حال حاضر برنامه «باشگاه طنز کندو» را در خانه فرهنگ تهرانسر برگزار می‌کنند، گفت: هدف ما از برگزاری برنامه‌های طنز، گسترش طنز و شوخ‌طبعی و بالا بردن ظرفیت و تحمل اشخاص نسبت به همدیگر است. ما در برنامه‌هایمان در واقع تفاوت بین شوخی و توهین را مطرح می‌کنیم و درباره آن صحبت می‌کنیم.

او افزود: هدف برنامه‌های کانون‌های طنز ما که متأسفانه در جامعه معدود هم هستند، این است که ذهن مردم را نسبت به مسائل بیش‌تر باز کنند تا آن‌ها آمادگی بیش‌تری برای کارهایی که انجام می‌دهند داشته باشند و این مسئله در کل کشور تعمیم پیدا کند.

همایون حسینیان

همایون حسینیان

او در ادامه گفت: ما دوست داریم طنز در جامعه توسعه پیدا کند. طنز هم برای جامعه و هم برای سطوح مدیریتی آن بسیار خوب و لازم است، چون باعث می‌شود که سطوح مدیریتی به نواقص کار خود آگاه شوند. آن هم به این شکل که ما مسائل خشن جامعه را با کلامی نرم به سطوح بالای جامعه منتقل می‌کنیم که هم برای مردم و جامعه خوب است و هم برای مدیرانش.

حسینیان درباره استقبال مردمی از برنامه‌های طنزی که در سطح فرهنگسراهای شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مردمی از طنز در برنامه‌هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود، بسیار زیاد است. برخلاف پیش‌بینی‌های ما در اکثر کانون‌هایی که برنامه طنز برگزار می‌کنند استقبال‌ها گسترده است. اما متأسفانه حمایت‌ها بسیار محدود است و معمولا این برنامه‌ها بدون پشتوانه مالی برگزار می‌شوند. باید تصمیم جدی‌تری در این‌باره گرفته شود و مسوولان عنایت ویژه‌ای نسبت به این قضیه داشته باشند تا حداقل دستمزد و حق‌الزحمه طنزپردازان مناسب و درخور آن‌ها باشد. اما در حال حاضر فعلا طنزپردازان به صورت روابطی به این برنامه‌ها می‌آیند.

او ادامه داد: ضمن این‌که مسوولان فرهنگسراها از برگزار کردن برنامه‌های طنز ترس دارند و هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که طنز برای جامعه لازم است. شاید به همین خاطر است که در شهر تهران تنها شاید چهار یا پنج فرهنگسرا اقدام به برگزاری برنامه طنز می‌کنند. البته حوزه هنری هم یک برنامه طنز دارد.

به گفته حسینیان برنامه «باشگاه طنز کندو» دوشنبه آخر هر ماه ساعت 18 با حضور تعدادی از طنزپردازان و شاعران در خانه فرهنگ تهرانسر واقع در بلوار گلها، نبش خیابان شانزدهم برگزار می‌شود. مهمان ویژه این هفته این برنامه نیز داریوش کاردان است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر