menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آرش فروغی کاریکاتوریست

سیاست‌ های انگلیس با کاریکاتور نمایان‌ تر می‌شود

آرش فروغی در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری: سیاست‌های انگلیس با کاریکاتور نمایان‌تر می‌شود.

آرش فروغی، یکی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام»، گفت: زبان کاریکاتور زبان صریحی است. همیشه عده‌ای مخالف قبل از افتتاح نمایشگاه‌های موضوعی، دست به تخریب و حاشیه‌سازی درباره آن می‌زنند اما زمانی که شاهد حضور هنرمندان طراز اول هستند سکوت می کنند و منزوی می‌شوند.

به گزارش شیرین طنز، آرش فروغی ، کاریکاتوریست و هنرمند صاحب اثر در نمایشگاه «آسوده باش ، من ملکه‌ ام»، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره علت شرکت در این نمایشگاه گفت: من به واسطه دعوت حوزه هنری و سید مسعود شجاعی طباطبایی در نمایشگاه «آسوده باش ، من ملکه‌ ام» شرکت کردم؛ زیرا حضور در چنین نمایشگاه‌هایی تجربه بسیار خوب و جذاب در پی دارد و هم باید بر این واقعیت صحه بگذاریم که هیچ شیوه‌ای همانند کاریکاتور نمی‌تواند سیاست‌های انگلیس را بر مخاطب نمایان کند.

وی ادامه داد: من تجربه شرکت در چندین نمایشگاه موضوعی را داشته‌ام. ایران کانون و میزبان آثار فاخری است که به دلیل فشارهای رسانه‌ای و سانسور شدید در هیچ جای جهان قابلیت اکران ندارد. از همین رو با هر جشنواره و نمایشگاه آثار بسیاری از هنرمندان مشهور دریافت می‌شود.

شما اگر به نمایشگاه هولوکاست نگاهی بیندازید، خواهید دید چه بزرگانی در این نمایشگاه شرکت کردند و تا چه اندازه رسانه‌های جهان را تحت تاثیر قرار دادند. اما متاسفانه مخالفین پیش از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در پی تخریب و ایجاد حاشیه برای آن هستند.

اینکه می‌گویند آثار تکراری است، هنرمندان ضعیف در آن حضور دارند، استقبالی صورت نمی‌گیرد، اما زمانی که آثار به نمایش درمی‌آید، شاهد حضور و فعالیت صاحب‌نامان عرصه کاریکاتور و کارتون هستیم و همین مسئله سبب سکوت این مخالفین می‌شود.

این هنرمند تصریح کرد:

در زمانی که نمایشگاه‌هایی با این موضوعات در ایران برگزار می‌شود بسیاری از مخاطبین در فضای مجازی دست به بازنشر می‌زنند و جریانات متعددی پیرامون آن به راه می‌افتد.

برای همین از دید مخاطبین و هنرمندان جهانی، ایران محل مناسبی برای بازگو کردن موضوعات ممنوعه در جهان است؛ موضوعاتی که اگر در کشور خودشان مطرح کنند یا سرکوب می‌شوند و یا آثارشان با سانسور مواجه می‌شود؛ اما ایران کانون اصلی آزادی بیان در خصوص مسائل ممنوعه جهان است.

فروغی با بیان اینکه در این نمایشگاه تلاش شده است چهره واقعی انگلیس نمایان شود اضافه کرد: کاریکاتور زبانی بین‌المللی و قابل فهم است که می‌تواند در اندک زمانی، با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

انگلستان از سالیان بسیار با نیرنگ‌های متعدد علیه مردم و امنیت ایران فعالیت کرده است و همچنان بر مسیر خود پافشاری می‌کند. از همین رو تلاش شده است در آثار نمایشگاه «آسوده باش ، من ملکه‌ ام» چهره واقعی ملکه و کشور انگلستان به‌خوبی نشان داده شود.

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش ، من ملکه‌ ام» ساعت ۱۶سه‌شنبه ۲۱ خردادماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان در حوزه هنری افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه مشتمل بر چهل اثر از بهترین آثار کارتونیست‌‌ها و کاریکاتوریست‌های ایران است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «آسوده باش ، من ملکه‌ ام» می‌توانند ۲۱ خردادماه تا ۵ تیرماه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر