menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رونمایی از نسخه کُردی رمان طنز خاطرات محرمانه خانوادگی

مریوان حلبچه‌ای، مترجم زبان کُردی گفت : رمان طنز محمد قاسم‌زاده به نام «خاطرات محرمانه خانوادگی» که در سال‌های پیش توسط من ترجمه شده بود در حلبچه و سلیمانیه عراق رونمایی خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، مریوان حلبچه‌ای در گفت‌ و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: رمان «خاطرات محرمانه خانوادگی»، اثر محمد قاسم‌زاده در دولت اصلاحات مجوز گرفت و راهی بازار شد اما برای چاپ‌های بعدی مجوز نگرفت.

وی ادامه داد: من در همان سال‌ها به دلیل رفاقتی که با قاسم‌زاده داشتم دست به ترجمه این اثر زدم اما شرایط انتشارش در آن زمان فراهم نشد و این رمان طنز بعد از سال‌ها منتشر شده است و آماده رونمایی است. این اثر ۲۱‌امین دوره جشنواره گلاویژ رونمایی خواهد شد.

این مترجم کُردی با اشاره به زمان رونمایی آثار گفت:‌ این رمان طنز اجتماعی روز جمعه و شنبه در شهرهای حلبچه و سلیمانیه عراق با حضور محمد قاسم‌زاده، نویسنده اثر رونمایی خواهد شد.

حلبچه‌ای در توضیح موضوع کتاب اظهار کرد:‌ این اثر یک کتاب طنز است که در آن نگاه‌های سیاسی به خوبی نمایان است. در این اثر پدر خانواده فوت کرده، مادر دو برادر، خواهر و شوهر خواهر با هم زندگی می‌کنند و روزی مادر و خواهر اطلاع می‌دهند که دو حزب سیاسی استقلال و ثبات در جامعه وجود دارد و بهتر است که آنها هم عضو حزب شوند اما در لج و لجبازی خواهر و مادر عضو حذب ثبات و برادر عاقل و شوهر خواهر عضو حذب استقلال می شوند و درگیر بازی‌های سیاسی شروع می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر