menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نخستین جشنواره رسانه‌های کُردی

ارسال ۴۸ اثر طنز به جشنواره رسانه‌ های کُردی

دبیر نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌ های کُردی گفت: ۶۰ درصد آثار ثبت شده در سامانه الکترونیکی جشنواره به زبان فارسی است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، شیروان یاری عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌ های کردستان اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ های کُردی در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود که براساس فراخوان ارسالی آثار بخش اصلی باید به زبان کُردی باشند در ۶۰ درصد آثار ارسالی به زبان فارسی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان باید آثار خود را به یکی از لهجه‌های زبان کُردی منتشر کنند، افزود: علاقمندان تنها تا ۳۰ بهمن فرصت دارند که آثار خود را به یکی از لهجه‌های زبان کُردی ثبت کنند و این مهلت تمدید نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۶۶ اثر از ۱۵۶ شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و آثار رسیده در صورت انطباق با فراخوان جشنواره داوری می‌شوند.

دبیر نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌ های کُردی با بیان اینکه آثار ارسالی از استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده است، یادآور شد: کردستان با ۲۹۲ اثر از ۸۵ نفر رتبه اول، کرمانشاه با ۱۱۳ اثر از ۳۱ نفر رتبه دوم، آذربایجان غربی با ۲۹ اثر از ۱۹ نفر رتبه سوم و ایلام با ۲۸ اثر از ۱۲ نفر رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

یاری عنوان کرد: علیرغم اطلاع‌رسانی و انتشار فراخوان و تاکید بر برگزاری «نخستین جشنواره رسانه‌ های کُردی » در بخش گزارش از ۷۴ اثر ارسالی تنها هشت اثر به زبان کُردی است و این یعنی ۶۶ اثر ارسالی قادر به شرکت در بخش داوری نیست.

وی افزود: در بخش تیتر از ۴۷ اثر ثبت شده هفت اثر و در بخش سرمقاله نیز از ۱۱۷ اثر ارسالی ۴۸ اثر به زبان کردی است.

وی اضافه کرد: در بخش خبر که مهم‌ترین مولفه روزنامه‌نگاری است متاسفانه کمترین اثر ارسالی را شاهد هستیم و از پنج خبر ارسال شده هم ۱۰۰ درصد اخبار به زبان فارسی است و قادر به شرکت در جشنواره نیست و این مسئله نشان‌دهنده ضعف ساختاری در روزنامه نگاری کُردی است.

دبیر نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌ های کُردی اعلام کرد: در بخش مصاحبه هم از ۶۰ اثر ارسالی تنها ۳۵ اثر به زبان کُردی است.

یاری با بیان اینکه در بخش طنز و کاریکاتور نیز، ۴۸ اثر ارسال شده است که ۴۲ اثر آن بدون مشکل پذیرش شده است، گفت: در بخش طراحی و صفحه آرایی ۲۲ اثر ارسال شده است که بدون مشکل پذیرش شده‌اند.

وی به آثار ارسالی در حوزه عکاسی پرداخت و اظهار کرد: در بخش عکاسی شامل تک عکس و گزارش تصویری هم ۶۸ اثر پذیرفته شده است.

دبیر نخستین جشنواره رسانه های کُردی افزود: همه شرکت کنندگان در جشنواره تا ۳۰ بهمن فرصت دارند با مراجعه به صفحه شخصی خود نسبت به رفع نواقص و اصلاحات لازم در آثار خود اقدام کنند و در صورتی که این نواقص رفع نشوند ارسال این آثار به مرحله داوری به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

یاری با بیان اینکه در بخش جنبی این جشنواره که شامل شعار سال و حمایت از کالای ایرانی است، ۳۸ اثر از ۲۱ شرکت کننده ثبت شده است، گفت: در این بخش آثار به زبان فارسی است و محدودیتی برای این بخش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در بخش نشریات دانشجویی هم تنها دو اثر از یک شرکت کننده و در بخش نشریات تخصصی و دانشگاهی هم تنها دو اثر از یک نفر ثبت شده است، اضافه کرد: در صورت افزایش نیافتن آثار این بخش این آثار هم به دلیل رقابتی نبودن حذف خواهند شد.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر