menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فراخوان پنجمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی

رسانه ها بی‌تفاوت از كنار کاریکاتور می‌گذرند

داور پنجمین جشنواره سالانه كاریكاتور حوزه هنری خراسان شمالی با تاكید بر اینكه جشنواره‌ها اثر مثبتی بر روی جامعه دارند گفت: رسانه‌هانسبت به كاریكاتورها بی‌اعتنا هستند این در حالی است كه یك كاریكاتور مفهوم و مطلب را از چند متن مكتوب بهتر می‌رساند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی عزیزی با انتقاد از رسانه‌ها اظهار داشت: رسانه‌ها و مطبوعات، نسبت به كاریكاتورها بی‌اعتنا هستند و بی‌تفاوت از كنار این آثار هنری می‌گذرند؛ این در حالی است كه یك كاریكاتور مفهوم و مطلب را از چند متن مكتوب بهتر می‌رساند. وی آثارارائه شده به جشنواره را خوب ارزیابی كرد و افزود: آثار خوبی به جشنواره رسیده است و كارها در سطح عالی بوده ولی اگر بخواهیم در بخش‌های مختلف جشنواره اظهار نظر كنیم، در بخش اصلی آثار خوبی رسیده بود ولی در بخش آزاد، كمی كارها ضعیف بود.
عزیزی در ادامه از سیاسی بودن برخی جشنواره‌های كاریكاتور نیز انتقاد و تصریح كرد: بیشتر جشنواره‌ها رویكرد سیاسی دارند و اكثر آثار با موضوع سیاسی برگزار می‌شوند. وی با بیان اینكه بهتر است كمی نگاه‌ها به مقوله‌ی كاریكاتور را تغییر دهیم، خاطر نشان كرد: متولیان و برگزاركنندگان جشنواره‌ها با نگاه جدیدتر به كاریكاتور نگاه كنند و از كاریكاتورهای سیاسی فاصله بگیرند تا جامعه و مردم بتوانند از آثار تولید شده استفاده بهتری ببرند.

فراخوان پنجمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی

عزیزی در ادامه با اشاره به جشنواره‌های كاریكاتوری كه تا كنون در استان خراسان شمالی برگزار شده، گفت: جشنواره‌هایی كه تا كنون در خراسان شمالی برگزار شده است، از لحاظ كیفی در بهترین سطح بوده و از حداكثر امكانات‌شان استفاده كرده‌اند. وی افزود: خراسان شمالی از كاریكاتوریست‌های حرفه‌ای برخوردار است و آینده‌ی روشنی را برای این كاریكاتور استان متصور است.
ابن هنرمند همچنین از كاریكاتوریست‌های خراسان شمالی به عنوان برترین‌های این رشته یاد و تصریح كرد: كاریكاتوریست‌های خراسان شمالی در رده‌های بالایی قرار دارند و رتبه اولی‌های كاریكاتور ایران هستند. وی با بیان اینكه هنرمند از نخبگان جامعه محسوب می شود ، اظهار داشت :هنرمند تفاوتی دیگر با مردمان عادی دارد و آن اینكه نه تنها امروز را می‌بیند كه نگاهی هم به آینده دارد و ای بسا بیشتر از دیگران خطرناك بودن مسأله‌ای را درك كرده و نسبت به آن واكنش نشان دهد.
عزیزی بیان داشت : هنر كارتون، به واسطه‌ی سهل و ممتنع بودن و به واسطه‌ی ویژگی‌های ذاتی خود، همواره توانسته ارتباطی عمیق و راحت با عامه مردم برقرار كند، چرا كه دردها و كژرفتاری‌های مردمان را در قالبی طنزگونه، پیش چشم مخاطب خود به تصویر می كشد و شاید همین ارتباط با گستره مخاطب، مسئولیت هنرمند كارتونیست را سخت تر و خطیرتر كند.
وی با اشاره به اینكه اگرچه سطح كیفی آثار رسیده به جشنواره مطلوب بود به گونه‌ای كه موجب شد فرآیند داوری و انتخاب آثار برگزیده را برای هیأت داوران دشوار شود، اذعان داشت : احساس برگزار كنندگان این جشنواره این است كه تا نقطه مطلوب فاصله هست، این فاصله را البته باید تعبیر به این كرد كه انتظار از هنرمند ایرانی این است كه همواره در بالاترین جایگاه‌ها بایستد و این فاصله‌ی ‌است كه موجب می‌شود تا دوره‌های بعدی جشنواره را بهتر و پربارتر برگزار كنیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر