menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

دو ساعت خنده و قهقه در نمایش شب های طنز بیرجند

جمله « خنده بر هر درد بی درمان دواست» را زیاد شنیده ایم و در جلسات متعدد نیز بارها مسوولان بر ضرورت ارایه برنامه هایی که زمینه شاد کردن مردم را مهیا کند، تاکید کرده اند،« نمایش شب های طنز بیرجند» داروی مناسبی در پاسخ به این نیاز حیاتی است، حیف که دیر تجویز شد.

دو ساعت خنده و قهقه، دو ساعت بدون استرس و در عین حال با چاشنی بداهه گویی و موسیقی های ‘این ور آبی’.

دو ساعت هدایت می شوی به مسیری که از تکرار جملات بی حاصل و روزمرگی های اعصاب خردکن، رها شوی.

حداقل برای دو ساعت خالص ( البته بجز وقت کشی های رایج ایرانی)، دیگر نق نمی زنی چرا پنیر گران شد، چرا نان، خمیر یا سوخته است.

به عبارت بهتر، اینجا تنها مکانی است که بر خلاف سایر مکان های تجمعی مثل اتوبوس های شلوغ و صف تهیه ارزاق، همینکه چهار نفر ایرانی بهم می رسند، شروع می کنند به این بد بگو و به آن بد بگو و از بیکاری و از گرانی گله گی کن و قص علی هذه. اگر از نمایش طنز و کمدی موزیکال شب های طنز بیرجند، توقع پند اخلاقی و پیام آموزنده و خلاصه از این اصطلاحات قلمبه سلمبه رایج و نخ نما که بابتش یک گرم پنیر هم نصیبت نمی شود داری، پنج هزار تومنت را به هدر نده.

نمایش فاقد هر گونه ساختار و پیکره بندی های مستحکم می باشد و به تعبیر بهتر تو را به یاد تئاترهای تخته حوضی دهه 40 و 50 یا نمایش هایی از جنس پکری دهه 30 و حتی شاید قدیمی تر ایران می اندازد که نمونه های آن را در تئاترهای لاله زار تهران و کوچه سینما آسیای مشهد، به کرار دیده ای و شاید هم بر و بچه های این مجموعه هنری آمده بودند تا همین پیام را در یک جمله کوتاه برسانند؛ دنیا باقلا به چند بره (دنیا بی ارزش است)، دم را غنیمت بشمار.

به گزارش شیرین طنز، یکی از نویسندگان و کارگردان های این نمایش طنز در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: احساس وجود یک خلاء و آن فقدان فضای شادی بخش در بیرجند، شاید عمده ترین دلیل ما برای اجرای این جنگ شبانه بود.

‘مهدی عباس زاده’ افزود: تصور می کنم بعد از قریب 12 سال، اجرای چنین کاری در نوع خود بی نظیر بود و گواه این ادعا آن است که تا این لحظه موفق شدیم جمعی کثیری از شهروندان را گرد خود جمع کنیم. وی گفت: این مجموعه کمدی، حاصل تلاش گروه نمایشی ‘دی’ می باشد که تاکنون نمایش های زیادی را به روی صحنه برده است، اما جنس این کار آخر با کارهای قبلی ما متفاوت می باشد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی نیز گفت: تصور می کنم بعد از چند سال وقفه، استارت مجدد برنامه های نمایشی شاد در استان با ‘شب های طنز بیرجند’ کار موفقی بوده است. ‘حسین عباس زاده’ افزود: گواه این ادعا آن است که در حال حاضر با وجودی که تنها دو شب دیگر به برنامه زمان بندی شده نمایش( 16 تا 27 بهمن) باقی مانده، بلیت تمامی صندلی ها پیش فروش شده و شاید تنها یک شب دیگر برنامه نمایش را تمدید کنیم.

وی در خصوص وضعیت گروه های نمایشی استان نیز گفت: در حال حاضر هشت گروه نمایشی در استان داریم که به ثبت رسیده اند و علاوه بر این ها غالبا در هر شهرستان استان نیز بین پنج تا شش گروه نمایشی جوان داریم. به گفته عباس زاده، در مدت حدود یکسالی که عهده دار این مسوولیت شده ام، یکی ساماندهی گروه های نمایشی و دوم تاسیس دفتر نمایش طنز انجمن را در دستور کار خود قرار داده ام.

شب های طنز بیرجند از سوی گروه نمایشی « دی» خراسان جنوبی از 16 بهمن ماه جاری آغاز و تا 27 بهمن در سالن هلال احمر بیرجند ادامه دارد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر