menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دوازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی

دوازدهمین شب طنز «نطنز» در حاشیه نهمین جشنواره عمار برگزار شد

دوازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز»، در حاشیه اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، دوازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز»، در حاشیه چهارمین روز اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در سینمافلسطین برگزار شد.

دوازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی که با اجرای علی زکریایی و با ترانه­ خوانی طنز علی نصیرنژاد درباره نخریدن کالای ایرانی آغاز شد. در ادامه، مهدی کبیری، شاعر طنزپرداز به روی سن حاضر شد و شعر طنزی را با موضوع «آقازاده‌ها» قرائت کرد که بخشی از آن را می‌خوانید.

خرسی است که روی پول لالاییده

او را ننه‌اش خارجکی زاییده

تا در بندنش هست توان خواهد خورد

از سفره انقلاب نان خواهد خورد

انداخته‌اش در پر قو مامانش

وارد شده از آنتالیا تنبانش

در ادامه برنامه، مجتبی الله‌وردی ترانه‌ای با عنوان «بزن دست»، سروده امین شفیعی و تنظیم مزدک عباسی اجرا کرد که با تشویق‌ها و همراهی حاضران همراه بود.

بنابرین گزارش، در بخش بعدی دوازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی، نوبت به عرفان صادقی، طنزپرداز جوان کرمانی رسید که با حضور در روی سن، استندآپ کمدی خود را برای مخاطبان اجرا کرد که با تشویق‌های پی‌در پی آنها همراه بود.

بر اساس این گزارش، از نورالدینی، دبیر سیاسی روزنامه «وطن امروز» تقدیر شد و او در خصوص تیترهای جنجالی این روزنامه توضیح داد: از نظر ما، هدف مذاکرات هسته‌ای انجام یک معامله متوازن نبود، به همین خاطر، روزنامه «وطن امروز» نگران مخدوش شدن انگاره‌های اصیل انقلابی شد. در همین راستا اغلب تیترهای روزنامه ما در خصوص موضوعات هسته‌ای بود.

در ادامه شعرخوانی طنز، نوبت به ملیحه رجایی رسید. او شعر طنز خود را با اقتباسی از شعر «فتنه» مهدی جهان‌دار خواند که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

فتنه شاید مثل سنگی در فسنجان بوده باشد

یا که تار مویی در بشقاب مهمان بوده باشد

نان سنگک را خریدی و دویدی سمت خانه

فتنه شاید سنگ داغ مانده بر نان بوده باشد

فتنه شاید باد باشد در دل پر شور یک چیپس

یا که در رفتار نا میزان میزان بوده باشد

در بخش بعدی این برنامه، امین شفیعی و فرهاد منادعی مناظره طنزی را در خصوص رها نکردن میز توسط مسئولان حتی پس از بازنشستگی کردند.

محمدحسین مهدویان، چهارمین شاعر طنزپردازی بود که در این برنامه سروده‌اش را درباره برجام و «امضای کری» قرائت کرد. بخش‌هایی از این شعر را می‌خوانید.

تا دست به هر کار مفیدی زده است

یکباره در آن تر شدیدی زده است

از بوی بدی که توی تهران پیچید

پیداست حسن گند جدیدی زده است

گفتند که این بار توافق شده سنگین

گور پدر منتقد کافر بی‌دین

در بخش بعدی این برنامه، محمدرضا شهبازی، طنزپرداز استندآپ کمدی خود را با موضوع جوانان انقلابی اجرا کرد که مورد استقبال حاضران سالن قرار گرفت.

در ادامه این محفل طنز، جوایزی به افرادی که بهترین نام را برای روز یکم دی ماه، سومین سالروز تیتر تاریخی روزنامه «شرق»، «امضای کری تضمین است»، انتخاب کردند؛ اهدا شد و روز یکم دی ماه به نام «زرشک» نام‌گذاری شد.

در ادامه مهدی پیرهادی، به عنوان مهمان برنامه با علی زکریایی، مجری برنامه مذاکرات طنزی را در باب اتفاقات روز از زبان ابوالقاسم فردوسی انجام دادند و پس از آن علی نصیر نژاد ترانه معروف «من و کاخ سفید، یهویی» را با موضوع برجام و پسابرجام را اجرا کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان دوازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی، از میان حاضران در این برنامه که در مسابقه بهترین جواب طنز درباره سوالی با عنوان «چرا نرخ دلار پایین اومد، قیمت‌ها پایین نیومد؟» شرکت کرده بودند، قرعه‌کشی برگزار شد که یکی از حاضران در سالن به عنوان برگزیده انتخاب شد و یک « کمپوت گلابی» به عنوان جایزه دریافت کرد.

گفتنی است شب طنز انقلاب اسلامی به صورت ماهانه از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می شود و علاقمندان جهت اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت های این مجموعه می توانند به کانال طنزیم با آی‌دی tanzym_ir@ در پیام رسا‌ن‌ها مراجعه کنند.

مریم علی بابایی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر