menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

درگذشت امیر سهیلی

جایزه جهانی زنده یاد امیر سهیلی، کارتونیست مطرح کردستانی رونمایی شد

همزمان با مراسم چهلم زنده‌یاد امیر سهیلی کارتونیست مطرح کردستانی از جایزه جهانی ویژه کارتونیست‌های مطبوعاتی جوان جهان رونمایی شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و متولیان حوزه فرهنگ و هنر، هنرمندان عرصه کارتون و کاریکاتور استان مراسم چهلم زنده‌یاد امیر سهیلی در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج برگزار شد.

مدیر اجرایی انجمن کارتون و کاریکاتور استان کردستان در این مراسم به بخشی از فعالیت‌ها و تلاش‌های مرحوم سهیلی در راستای ارتقای این هنر جهانی در استان اشاره کرد و گفت: انجمن کارتون و کاریکاتور استان کردستان ۶ ماه پیش با تلاش‌های مجدانه مرحوم سهیلی و دیگر کارتونیست‌های استان فعالیت خود را آغاز کرد و طی این مدت کوتاه حرکات بزرگی پایه‌ریزی شد.

خبات ساعدی افزود: مرحوم سهیلی طی چهار سال اخیر با فعالیت مستمر به عنوان دبیر بخش کارتون و کاریکاتور نشریه محلی کورده‌واری اقدامات ارزنده‌ای را برای معرفی توانمندی‌های کارتونیست‌های کردستان با بهره‌مندی از بستر مطبوعات انجام داد.

وی افزود: پایه‌گذاری رسمی خانه کاریکاتور حوزه هنری در سال ۹۵، برپایی سه نمایشگاه گروهی کارتون مطبوعاتی و کسب بیش از ۵۰ عنوان ملی و بین‌المللی از دیگر افتخارات مرحوم سهیلی در عمر با عزتش در این عرصه بود.

مدیر اجرایی انجمن کارتون و کاریکاتور استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: موسسه مطبوعاتی کورده واری اوایل سال جاری طرح برگزاری جشنواره دوسالانه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کرد و پس از تصویب این طرح امروز علاوه بر اعلام رسمی این جشنواره شاهد رونمایی از بخش ویژه این جشنواره به نام زنده‌یاد امیر سهیلی و با عنوان جایزه جهانی امیر سهیلی برای کارتونیست‌های مطبوعاتی زیر ۳۰ سال هستیم.

ساعدی افزود: علاوه بر اختصاص جایزه ویژه زنده یاد سهیلی در قالب جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی کورده واری در آینده نزدیک شاهد تالیف کتاب آثار زنده‌یاد سهیلی با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

مدیر اجرایی انجمن کارتون و کاریکاتور استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: نمایشگاه آثار منتخب زنده‌یاد سهیلی نیز با دربرگیری ۴۰ اثر از آثار وی در نگارخانه ارشاد اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته است و تا هفته آتی دایر خواهد بود.

در ادامه این مراسم نیز با حضور خانواده زنده یاد سهیلی و جمعی از هنرمندان و مدیران استانی و کشوری از جایزه جهانی امیر سهیلی رونمایی شد.

به گزارش فارس، امیر سهیلی رییس انجمن کارتون و کاریکاتور استان کردستان بود که سوم آذرماه امسال به دلیل حادثه تصادف رانندگی درگذشت.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر