menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تراوشات یک ذهن آشفته

تراوشات ذهن آشفته ی بهروز واثقی در نمایشگاه کتاب تهران

نویسنده کتاب «تراوشات یک ذهن آشفته» از آماده‌سازی این اثر طنز برای عرضه و رونمایی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، بهروز واثقی در توصیف ویژگی‌های این کتاب که از سوی نشر کوله‌پشتی به چاپ رسیده است، به خبرنگار مهر گفت: تراوشات یک ذهن آشفته، نقدی طنزگونه و البته گاهی تلخ بر خرده فرهنگ‌ها، ناهنجاری و عرف‌های مخربی است که شوربختانه در جامعه ما گسترش یافته و در لایه‌های مختلف ساختارهای اجتماعی و روابط انسانی رخنه کرده‌اند.

این نویسنده که نگارش فیلمنامه اولین فیلم سینمایی رئال ـ انیمیشن ایران با نام «مبارک» را نیز برعهده داشته است، با اشاره به تبدیل شدن برخی ناهنجاری‌ها و بی‌ارزشی‌ها به عنوان عرف‌های مقبول اجتماعی، بیان داشت: تلاش بنده این بود که در قالب طنزنوشته‌هایی جذاب، به ذهنیت آشفته ایرانی که میان سنت و مذهب از یک سو و مدرنیته و تکنولوژی از سوی دیگر گرفتار آمده، تلنگری بزنم و مخاطبان کتاب را نسبت به فریبکاری‌ها و پلشتی‌هایی که زیر پوست جامعه شکل‌گرفته و گسترش می‌یابد، حساس کنم.

تراوشات یک ذهن آشفته

تراوشات یک ذهن آشفته

نویسنده مجموعه داستان‌های «قصه‌های سرزمین من»، نسل دهه پنجاه و شصت را مخاطبان اصلی این کتاب معرفی کرد و افزود: کتاب تراوشات ذهن یک آشفته ضمن داشتن رویکردی نقادانه و طنز، گهگاه با توصیف‌هایی نوستالژیک ذهن، مخاطبان را به سادگی و آرامش سال‌های دور می‌برد و بخشی از خاطرات جمعی و جذاب نسل‌هایی که دوران جوانی و میانسالی خود را طی می‌کنند، زنده می‌کند.

به گفته واثقی، ازدواج و مشکلات خانوادگی، گرایش افراطی جوانان به عمل‌های زیبایی، استفاده ناصحیح از تکنولوژی‌های جدید، گسترش روابط ناهنجار، افراط و تفریط‌ها و عدم توجه مردم به کتاب و فرهنگ از جمله موضوعاتی این کتاب است که سعید چاواری، از کاریکاتوریست‌های شناخته شده کشور، طراحی جلد آن را برعهده داشته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر