menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حمید اسماعیلی نقل نقلستان

بخش سوم گفت و گو با حمید اسماعیلی در رادیو صبا + صوت

نَقلِ نُقلِستان،به معرفی طنزپردازان می پردازد و در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) ساعت ۱۵ از رادیو صبا پخش میگردد که اجرای آن توسط آقای مهدی فرج اللهی(مجری برنامه) انجام میشود.
به گزارش شیرین طنز، مهمان برنامه، در روز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ نیز آقای حمید اسماعیلی بودند.
ابتدا بیوگرافی ایشان خوانده شد.
آقای اسماعیلی مهندسی تکنولوژی معماری می باشند و بیشتر در زمینه ی تحصیلی خود، مشغول به کار هستند.
سپس آقای امین ضیایی (راوی و بازیگر برنامه)متنی با عنوان پزشک کیست ؟ را قرائت کردند.
در این بخش، مهمان برنامه (آقای حمید اسماعیلی) شعری دربارهی حمایت از تولید ملی خواندند.
در قسمت بعدی،آقای فرج اللهی(مجری برنامه) از ایشان خواستند که درباره ی شگردها و فوت و فن شاعری ای که در شعرشان استفاده کردند، صحبت کنند. آقای اسماعیلی گفتند: ((در لغات می کَجَد و می آگَهَد صنعت قلب اشیا و الفاظ به کار رفته است که منظور از آن، ساختن مصدر جعلی از کلمات هست که ایجاد خنده میکند و خلاف انتظار مخاطب می باشد.به عنوان مثال می کَجَد به معنای کج می شود و منظور از می آگَهَد، آگهی پخش می کند، است)).

در بخش بعدی، آقای فرید رشیدی، مصاحبه ی تلفنی با خانم اسماعیلی (خواهر آقای اسماعیلی) داشتند. خواهر آقای اسماعیلی گفتند: ((برادرم یک سال از من بزرگتر هستند و ما خیلی با هم صمیمی هستیم. ایشان پدر و همسر خوبی میباشند و بسیار مسئولیت پذیر هستند. من همیشه نوشته های طنزشان را میخوانم و از مطالعه ی آنها لذت می برم)).
در قسمت بعدی برنامه، آقای فرج اللهی (مجری برنامه) از آقای اسماعیلی خواستند که بهترین کتابهای حوزه ی طنز و همچنین آثار خود را به شنوندگان معرفی کنند. ایشان جواب دادند: (( در سال ۸۲ مجموعه ی فصل پایانی را چاپ کردم و ۴ مجموعه نیز در دست انتشار دارم. از نمونه های طنز قدیم، موش و گربه ی عبید زاکانی و از کتابهای طنزپردازان معاصر، فیض بوک، فیضا له و نزدیک ته خیار آقای ناصر فیض، نانوا هم جوش شیرین میزند بیچاره فرهاد نوشته ی آقای مهدی فرج اللهی و پاپاراتزی آقای محسن فراهانی را میتوان نام برد)).
مهمان برنامه (آقای حمید اسماعیلی)در قسمت پایانی برنامه گفتند: آن چه لازمه ی طنزنویسی است شوخ طبعی، آگاهی از مسایل اجتماعی و مطالعه فراوان میباشد.
ایشان، در بخش پایانی، شنوندگان را به شاد بودن تشویق کردند و حسن ختام برنامه، خواندن شعر زیر توسط آقای مهدی فرج اللهی(مجری برنامه) در ساعت ۱۵:۳۰ بود.
میکِشَد دیو غصه را در بند/ طرح تعویض اخم با لبخند
نویسنده: یاسمن حسینی

لینک گفتگوی صوتی :

http://webapp.iranseda.ir/EpgRecordArchive.aspx?VALID=TRUE&epgId=136646769&chid=23

بخش اول گفتگو

بخش دوم گفتگو

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر