menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انیمیشن کمدی «یخ زده» ۴۰۰ میلیون دلاری می‌شود

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند فروش کلی انیمیشن کامپیوتری «یخ‌زده» در آمریکای شمالی طی دو هفته آینده به ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، پیش‌بینی می‌شود با دریافت اسکار بهترین فیلم انیمیشن سال، فروش فیلم طی روزهای آینده بالاتر برود.

«یخ‌زده» که در تاریخ به روی پرده سینماهای آمریکا و کانادا رفت، تا به حال 389 میلیون دلار در این محل فروش کرده است.

این درحالی است که روز قبل اعلام شد فروش کلی جهانی آن (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به یک میلیارد دلار رسیده است.

در کنار فروش 389 میلیون دلار «یخ‌زده» در آمریکای شمالی، این کمدی خانوادگی حدود 612 میلیون دلار هم در 58 کشور جهان فروش کرده است.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما با توجه به استقبال بالای تماشاگران آمریکای شمالی از فیلم، پیش‌بینی یک فروش کلی 450 میلیون دلاری برای آن می‌‌کنند.

آن‌ها مدتی قبل گفتند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این فیلم بتواند به فروشی بالاتر از فروش رقیب خود «من نفرت‌انگیز 2» دست پیدا کند.

دومین قسمت انیمیشن کامپیوتری «من نفرت‌انگیز» که فصل تابستان به روی پرده سینماها رفت، در آمریکای شمالی فروشی 368 میلیون دلاری داشت.

منتقدان سینمایی از این دو فیلم به عنوان رقبای اصلی دریافت جایزه بهترین انیمیشن سال در دو مراسم سالانه اسکار و گلدن کلوب اسم می‌بردند.

فروش هفتگی «یخ‌زده» در آمریکای شمالی هم‌اکنون به حدود 4 میلیون دلار رسیده است. با توجه به دریافت اسکار بهترین انیمیشن، پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند.

«یخ‌زده» با هزینه تولید 150 میلیون دلاری تهیه شده و کمپانی والت دیزنی آن را به تنهایی و بدون همکاری یار همیشگی خود شرکت کامپیوتری پیکسار تهیه کرده است.

کارگردان فیلم کریس باک و جنینفر لی هستند که آن را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خود و ناتالی ایوانز ساخته‌اند و یک دختر نوجوان کاراکتر اصلی آن است.

انیمیشن یخ زده

این دختر نوجوان با چند دوست انسان و حیوانی خود در سرمای سخت و پربرف زمستان، راهی قله ای پربرف می‌شود تا یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را تجربه کند. هدف او از این سفر، نجات جان خواهر بزرگترش از دام یک ماجرای عجیب و غریب است.

منتقدان سینمایی این انیمیشن را به شدت پسندیده‌اند و نقدهای مثبت زیادی برای آن نوشته‌اند.

کریستین بل، جاش گاد و ایدینا منزل صدای خود را به کاراکترهای اصلی قصه فیلم قرض داده‌اند و یک آدم برفی سفید متحرک، یکی از شخصیت‌های اصلی و بامزه داستان است.
فارس

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر