menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اثرات “روز جهانی توالت” به بی بی سی فارسی بازگشت!

بی بی سی فارسی مطلبی تحت عنوان “روز جهانی توالت” در صفحه اینترنتی اش منتشر کرده است؛ مطلبی که بیش از هر چیزی واکنش طنز آمیز مردم را در پی داشت و البته اثرات “روز جهانی توالت” به بی بی سی فارسی بازگشت!

به گزارش شیرین طنز، به نقل از بولتن نیوز، نگاه کنیم به گوشه و کنار دنیا؛ داعش، طالبان، القاعده ،آنتی بالاکای مسلمان کش در آفریقا، حمله های آمریکا به سوریه و عراق و افغانستان، کشتار مردم بی گناه فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، کشمکش های به وجود آمده در اکراین و شرق اروپا، نیرو فرستادن های ناتو و انگلیس و… به کشورهایی چون افغانستان و با بهانه های واهی و صرفا جهت دنبال کردن اهداف شوم و خودخواهانه حتی به قیمت از دست رفتن جان کودکان و زنان و غیر نظامیان، از طرفی انواع مشکلات اقتصادی در جهان و رکود بی سابقه و وانفسای مالی که در بسیاری از کشورهای جهان بی داد می کند، همه را در نظر داشته باشید، و حال آن چه تیتر بی بی سی فارسی شده: روز جهانی توالت! سوال بی بی سی فارسی از مردم این است که آیا به توالت مناسب دسترسی دارید؟! تلویزیون و سایت و رادیو و این همه هزینه و تجهیزات و سرمایه گذاری های میلیاردی وزارت خارجه انگلیس و این هم خروجی اش!

روز جهانی توالت

28 آبان ماه روزی است که سازمان ملل به نام روز توالت نام گذاری کرده.

هر موضوعی که طرح می شود از چندین جنبه قابل تحلیل است. این که جغرافیای زمانی و مکانی موضوع مطروحه چیست؛ مطالبی که در رسانه ای طرح می گردد آئینه ی تمام نمایی است از دغدغه های آن رسانه؛ این مهم است که چه موضوعی در چه زمانی، در چه شرایطی و برای چه کسانی طرح می شود. سوال است که اصلا آیا ضرورتی در انتشار مطلب وجود دارد؟ وقتی از طرفی شاهد جنایات غرب و همدستانش در خاورمیانه و اقصا نقاط جهان هستیم، وقتی در گوشه و کنار دنیا مباحث مهم علمی مطرح می شود و هر روز شاهد اکتشافی جدید هستیم، و بسیاری اتفاقات مهم که هر روزه مردم در مورد آن ها با چالش های جدی مواجه می شوند، در دوره زمانه ای که مردم با انواع مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و… روبرو می شوند و به دنبال انتخاب بهترین راه تلاش می کنند، رسانه ها دارای رسالتی بسیار خطیر و نقشی حائز اهمیت اند. البته برخی رسانه های “زرد” – که تعدادشان کم نیست – در همین گیر و دار همچنان به مسائل کم اهمیت و بی اهمیت و حتی مضر می پردازند که در این رسانه ها جنبه اتلاف وقت بیشتر از هر چیزی مشهود است.

وقتی به صفحه بی بی سی فارسی مراجعه می کنیم که موضوع “روز جهانی توالت” را برگزیده و تیتر کرده و ذیل آن از دسترسی مردم به توالت پرسیده، جایی است که یادی می شود از سایت های “زرد” و همان جایی است که خنده و تاسف و تامل بهم می آمیزد و این پرسش که علت پرداختن به چنین موضوعاتی در رسانه ی دولتی انگلیس چیست!

در باب بهداشت افراد جامعه، بسیاری مسائل مهم تر هست که مغفول مانده و به اندازه ی لازم به آن نپرداخته اند مانند ورزش روزانه، تغذیه، حتی نوع راه رفتن و نشستن و برخاستن و… .
البته که نمی شود منکر نقش توالت (!) در بهداشت افراد جامعه بود؛ اما بی بی سی با کنار گذاشتنِ بسیاری موارد مهم تر و پرداختن به موضوع “روز جهانی توالت”، خود باب شوخی را برای مردم باز کرده و اگر مردم با برخی الفاظ این شبکه را مورد عنایت قرار داده اند، دیگر هیچ خَرَجی بر مردم نیست…

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر