menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز حقوقی لطایف القضا

اولین کتاب طنز حقوقی و قضائی در ایران را بخوانید

کتاب «لطایف القضا» توسط انتشارات جنگل به چاپ شصت‌وچهارم رسید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، کتاب «لطایف القضا» به‌تازگی توسط انتشارات جنگل به چاپ شصت‌وچهارم رسیده است. این کتاب اولین کتاب طنز حقوقی و قضائی در ایران است که با زبان حکایت و طنز به بیان مشکلات و ناهنجاری‌های قانونی و حقوقی پرداخته و اثری تاریخی و ماندگار به‌قلم نویسنده حقوقی عیسی کشوری است.

کشوری تألیف کتاب‌هایی همچون کاربرد قواعد فقه در حقوق را که کتاب برتر سال ٧۶ بود را در کارنامه خود دارد و برخی تألیفات او مانند ضرورت احیای شوراهای حل اختلاف موجب تحول در تشکیلات دادگستری و احیای این نهاد شد که پیش از انقلاب به‌نام خانه‌های انصاف فعالیت می‌کرد.

پرفروش‌ترین کتاب سال

«لطایف القضا» با فروش دوازده هزار نسخه در سه ماهه اول سال ٩٣ عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال را از آن خود کرده بود، تا کنون به مجموع شمارگان ۱۳۰ هزار نسخه رسیده است.

قرار است یکی از کارگردانان تلویزیونی در سال آینده حکایات این اثر را به تصویر بکشد.

خبرنگار : زینب رازدشت تازکند

کتاب حاضر با هدف نقد و ایجاد انگیزه اصلاح قوانین و رویه های قضایی به زبان طنز نگاشته شده است در این کتاب نقص قوانین و نقض غرض از هدف قانون که همانا عدالت است به هر شکل در کشورمان به شکل طنز و حکایات شیرین بیان می شود.

بخش اول مشتمل بر حکایاتی است با حضور اشخاصی با اسامی مستعار که کردار و گفتارشان زبان حال دردمند مردم ستمدیده و مظلوم است. بخش دوم شمه‌ای از خاطرات شخصی و تجارب مؤلف در کارقضا یا تدریس در کلاس‌های دانشگاهی یا کار آموزی می‌باشد و بخش سوم در واقع پیوست و تعلیقی بر کل مطلب کتاب است که با عنوان “تعلیقات ” مجموعه ای از جملات حقوقی و اخلاقی ،ضرب المثل‌های مرتبط و عبارت‌های عبرت آموز را جهت بسط و افزایش تأثیر مطالب در خود می‌گنجاند. (شهر کتاب)

در ادامه ببینید : نویسنده شو / عیسی کشوری – از غار نشینی تا وکالت و نویسندگی

منبع فیلم : رویداد فرهنگی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر