menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محسن حسینی

نمایش «تارتوف» طنز اجتماعی جذابی را مطرح می کند

محسن حسینی بازیگر نمایش «تارتوف» که این روزها تمرین‌های آن انجام می‌شود، اعلام کرد این اثر بی‌جهت مخاطب را به خنده وانمی‌دارد.

به گزارش شیرین طنز، محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها به عنوان بازیگر مشغول تمرین نمایش «تارتوف» است در این باره به خبرنگار مهر گفت: نمایش «تارتوف» به عنوان اولین تجربه کارگردانی رویا نونهالی بعد از سال ها بازیگری محسوب می شود که من نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این نمایش حضور خواهم داشت. «تارتوف» به تهیه کنندگی رامین حیدری فاروقی و ترجمه مهشید نونهالی که از مترجمان خوب کشور است از زبان فرانسه به فارسی ترجمه شده است.

وی افزود: ترجمه نمایشنامه «تارتوف» سال ۹۲ توسط نشر قطره منتشر شده و می توان گفت اولین ترجمه ای است که از این اثر از زبان فرانسه به فارسی شده است. نشر قطره بخشی به نام «جامانده ها» دارد که زیر نظر نغمه ثمینی فعال است و این نمایشنامه نیز در این بخش منتشر شده است.

محسن حسینی

محسن حسینی

بازیگر «کالیگولا» درباره کمدی های مولیر عنوان کرد: این نمایشنامه طنز شگفت‌انگیزی دارد و همانطور که استانیسلاوسکی می گوید اصولا کمدی فرانسه سخت است به ویژه اگر این کمدی از مولیر باشد و وقتی این کمدی «تارتوف» باشد کار از آن هم سخت تر خواهد شد. این نمایشنامه از لودگی به دور است و طنز اجتماعی جذابی را مطرح می کند.

حسینی درباره همکاری با رویا نونهالی که اولین تجربه کارگردانی تئاتر را پس از سال‌ها بازیگری در این عرصه پشت سر می‌گذارد، گفت: خانم نونهالی تمرین های نمایش را قدرتمندانه آغاز کرده و تجربیات سی سال گذشته‌اش را برای اجرای موفق این اثر نمایشی به کار گرفته است. یکی از حسن های نونهالی این است که با زبان فرانسه بزرگ شده و اشراف کاملی به متن دارد. دیگر اینکه معتقدم نباید «تارتوف» را به عنوان یک نمایش کمدی محض دید چون لایه های سیاسی، اجتماعی فراوانی دارد و جنس کمدی آن هم از الفاظ رکیک و لودگی به دور است. قرار نیست مخاطب در این نمایش تحت هر شرایطی بخندد بلکه همه چیز با برنامه‌ریزی و طبق اصول انجام می گیرد.

نمایش «تارتوف» نوشته مولیر و کارگردانی رویا نونهالی با حضور بازیگرانی چون محسن حسینی، مریم بوبانی، رویا بختیاری، محمدرضا مالکی، محمدعلی حسینعلی‌پور، روزبه مهر، محمدهادی عطایی، شیرین اسماعیلی و رویا نونهالی از ۲۸ تیرماه اجرای خود را تالار شمس آغاز خواهد کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر