menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز

معرفی کتاب های تازه منتشر شده در زمینه طنز

چند کتاب در زمینه طنز منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، «ماهی گربه را خورد» نوشته تورج رهنما، «یک خواهش کوچک» نوشته سیروس ابراهیم‌زاده، «سوزن ته‌گرد» نوشته رحیم رسولی و «قیفی که سر گشاد دارد» سروده هادی خورشاهیان، کتاب‌های تازه منتشرشده در زمینه طنز هستند.

ماهی گربه را خورد

مجموعه داستان طنز «ماهی گربه را خورد» (داستان‌های طنزآمیز برای کودکان ریش‌دار) نوشته تورج رهنما، شامل ۵۲ داستان کوتاه، در ۱۴۳ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است. در معرفی این کتاب عنوان شده است است: کتاب حاضر مجموعه‌ای است از داستان‌های طنزآمیز‌. اما طنز چیست؟ طنز هنری است ظریف و کم و بیش استثنایی. اگر به اندازه کافی جدی گرفته نشود، به اثری مضحک و «نخ‌نما»، و اگر بیش از حد جدی گرفته شود،‌ به هجو تبدیل می‌شود. برخلاف لطیفه، طنز زمینه‌ای ذهنی دارد‌، اما ذهن طنزپرداز ذهنی است در بند و طغیانگر‌؛‌ و شگفتا‌، وسیله‌ای که طنزنویس از آن برای بیان این خشم استفاده می‌کند،‌ خنده است! اما این خنده‌، سطحی نیست‌، برای تفریح نیست. این خنده‌، بغض‌آلود و از سرِ درد است.

کتاب یک خواهش کوچک

مجموعه نوشتار طنز «یک خواهش کوچک» (قلم‌اندازی‌ها) به قلم سیروس ابراهیم‌زاده، شامل ۵۸ گفتار، در ۱۱۵ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۸۲۰۰ تومان به بازار آمده است. در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: کتابی که در دست شماست‌، نوشته‌هایی را تقدیم می‌دارد که نویسنده آرزومند بوده به شیوه گذشته‌های دور و نزدیک، نگرش‌های خود را در کار جهان‌، با صبر و حوصله و سر فرصت به روی کاغذ بیاورد. درددل کند. قصه بگوید. شعرگونه‌هایی بسراید. با کلمات بخندد و یا اشکی بریزد… جهان و هرچه را در او هست سبک – سنگین کند. فاش بگوید که در اصل به بازی گرفته‌شده‌ زندگی است و نه بازیگر‌، و حرف‌های سترگی از این دست قلم بزند. اما دنیای امروز دیوانه‌ دل‌ودین‌باخته، به‌ویژه در این یکی دو دهه اخیر چنان دوان‌دوان می‌دود که حال و حوصله و فرصت تدقیق و تامل را از آدمیان گرفته و اهل کتیبه و کتاب دیگر تحمل روده‌درازی‌های قطور را ندارد، و تولیدات نوشتاری قدوقواره‌اش را به اندازه‌ پیامک و متل و در بهترین انواع ضرب‌المثل و کلمات قصار نزدیک‌تر کرده است.

سوزن ته گرد

مجموعه داستان «سوزن ته‌گرد» نوشته رحیم رسولی، شامل ۱۶ داستان کوتاه، در ۷۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است. در ابتدای کتاب آمده است: همیشه یا این‌طوری بوده یا اون‌طوری بوده؛ این‌طوری نبوده که هیچ‌وقت هیچ‌طوری نبوده باشه. همیشه یک طوری بوده. (شوایک. یاروسلاو هاشک)

قیفی که سر گشاد دارد

کتاب شعر طنز «قیفی که سَرِ گشاد دارد» نوشته هادی خورشاهیان، شامل ۴۷ شعر، در ۱۵۶ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۰۰۰۰ تومان به بازار عرضه شده است. پشت جلد کتاب:

به حول و قوه‌ الهی امروز

فشار میاد به مردم از هزار جا

یه خرده مونده از فشار دیروز

یه خرده از فشار قبر فردا.

همه کتاب‌های یادشده در حوزه طنز در انتشارات مروارید منتشر شده‌اند.

کتاب های طنز را از فروشگاه اینترنتی شیرین طنز بخرید

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر