menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مجموعه شعر طنز «قیفی که سر گشاد دارد» منتشر شد

«قیفی که سر گشاد دارد» مجموعه شعر طنز برای مخاطب بزرگسال است که به بیان معضلات اجتماعی پرداخته است.
به گزارش شیرین طنز، هادی خورشاهیان نویسنده مجموعه شعر طنز «قیفی که سر گشاد دارد»، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: «قیفی که سر گشاد دارد» اولین مجموعه شعر طنز بزرگسال است که به چاپ رسانده‌ام، پیش از این مجموعه شعر طنز برای مخاطب نوجوان را به چاپ رسانده بودم اما برای مخاطب بزرگسال تجربه‌ای نداشته‌ام.

وی افزود: این مجموعه شعر شامل 100 قطعه شعر در تمامی قالب‌های شعری است و مضامین آن سیاسی، اجتماعی، ‌خانوادگی، اقتصادی و به شیوه انتقادی است.

خورشاهیان در ادامه اظهار داشت: قرار بود تا این مجموعه شعری برای بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه کتاب منتشر شود، ‌اما به دلیل حجم بالای کار چاپخانه انتشارات در آن زمان، ‌این امکان فراهم نشد.

قیفی که سر گشاد دارد

وی در مورد جایگاه آثار طنز در ادبیات امروز کشورمان تصریح کرد: امروز متأسفانه به دلیل ممیزی‌ها و سخت‌گیری‌ها در مرحله اخذ مجوز کتاب، کمتر شاهد نشر و حتی گرایش مؤلفین و شاعران برای نشر کتاب طنز هستیم.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از اشعار طنز امروز در فضای مجازی به دلیل آزادی‌های حاکم بر آن منتشر می‌شوند.

خورشاهیان درباره تأثیر زبان طنز بر مخاطب و ارائه پیام گفت: سرودن شعر به زبان طنز، مثل کاریکاتور است. همچنان که با ترسیم کاریکاتور یک ویژگی خاصی را برجسته می‌کنید، در زبان طنز هم به شکلی لطیف به بیان معضلات و نارسایی‌های موجود در جامعه پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر ماندگاری و تأثیر‌گذاری ادبیات طنز بیشتر است. اما خب همچنان که اشاره کردم اقبال نویسندگان به این نوع ادبیات کمتر است.

گفتنی است؛ «قیفی که سر گشاد دارد» مجموعه شعری طنز برای مخاطب بزرگسال است که از سوی نشر مروارید در 156 صفحه به تازگی منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر