menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سکته ملیح سعید بیابانکی

معرفی کتاب طنز “سکته ملیح” در کافه کتاب

به گزارش شیرین طنز، بسته خبری کافه کتاب ویژه اخبار ۲۱ شبکه یک سیما این هفته به بهانه انتشار مجموعه اشعار طنز سعید بیابانکی شاعر طنزپرداز ایرانی به معرفی این کتاب پرداخت. سعید بیابانکی شاعر طنزپرداز و هم اکنون مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری است.

سکته ملیح سعید بیابانکی

خرید کتاب سکته ملیح

سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز متولد ۱۳۴۷ در خمینی شهر اصفهان و صاحب آثاری چون جامه‌دران، سنگ چین، ضد حالات، باغ دور دست و نامه‌های کوفی است که جدیدترین اشعار طنز خود را در کتابی به نام سکته ملیح چاپ کرده است. خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ابتدای برنامه گفت: کتابی که این هفته به شما معرفی می کنیم یک کتاب شعر طنز است، کتاب سکته ملیح.

کتاب سکته ملیح آخرین اثر شاعر طنزپرداز ما سعید بیابانکی است، آقا سعید امروز مهمان کافه کتاب بود. در ادامه برنامه کافه کتاب سعید بیابانکی گفت: ۵۰ شعر در این کتاب است که دو فصل را به خود اختصاص داده، فصل اول شامل شعرهای بلند با نام ترقه‌ها و فصل دوم مجموعه شعرهای کوتاه با عنوان جرقه‌ها است.

بیابانکی درباره انتخاب نام کتاب افزود: سکته ملیح یک اصطلاح در عروض فارسی است که از اختیارات شاعری به حساب می‌آید. وی درباره این کتاب عنوان کرد: فضای این کتاب خیلی متنوع است و تقریبا من با تمامی سوژه‌هایی که به چشم می‌آید شوخی کردم، این سوژه‌ها گاه اقتصادی، گاه فرهنگی،‌گاه سیاسی و گاهی اجتماعی هستند.

شاعر کتاب سکته ملیح در ادامه خاطره‌ای از حواشی این کتاب پس از انتشار تعریف کرد: بنده ایام عید به اصفهان به منزل اقوام سفر کردم و دیدم که آدم‌های مختلفی از اقوام و دوستان با من تماس می‌گیرند و جویای حال من می‌شوند که این احوالپرسی‌ها برای من جای تعجب داشت که بعدها متوجه شدم یک روزنامه محلی تیتری با عنوان سکته ملیح سعید بیابانکی زده که این خود موجب به وجود آمدن سوء تفاهم بین مردم اصفهان شده بود.

شما می‌توانید برای نمایشگاه سال آینده منتظر شعرهای جدید سعید بیابانکی باشید. بیابانکی در پایان برنامه گفت: یک مجموعه کتاب شعر جدی با مضمون غزل‌های عاشقانه و اجتماعی دارم و یک مجموعه از اتفاقات روزمره طنزآمیزی که در ماشین، مترو،‌اتوبوس،‌خیابان و محل کار برای خودم افتاده که همه این‌ها را یادداشت کرده و عنوان آن را لبخندهای مستند گذاشتم. بسته خبری کافه کتاب با آرزوی سلامتی و تندرستی برایتان به شما پیشنهاد می‌دهد اوقات فراقتتان را با خواندن اشعار سکته ملیح پر کنید.

مشاهده فیلم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر