menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قاسم رفیعا

قاسم رفیعا : فریدون توللی از پیشگامان عرصه شعر طنز است

قاسم رفیعا گفت: در خراسان شاهد بروز چهره‌های جدید و خلاق در طنز نیستیم.

به گزارش شیرین طنز، این شاعر طنزپرداز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، درباره وضعیت شعر طنز در خراسان گفت: شعر طنز در خراسان مانند ایران دچار افت و خیز می‌شود و گاهی خیلی خوب می‌شود و گاهی خوب نیست، وضعیت شعر طنز در خراسان خوب است، اما ما شاهد بروز چهره‌های جدید و خلاق نیستیم که باید فکری به حال این مشکل کرد.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن اشاره به اینکه فریدون توللی به طور مطلق طنز‌پرداز نیست و یک مجموعه آثار طنزش به چاپ رسیده است، اظهار کرد: بیش‌تر شعر‌های توللی جدی است و چون از سبک کلاسیک و نیمایی استفاده کرده، در این فراز و فرود شعری، ویژگی سبکی خاصی ندارد.

فریدون توللی

وی درباره نحوه استفاده فریدون توللی از شعر طنز عنوان کرد: چون فریدون توللی منقد حکومت زمان خوب بود و زمانی که در شیراز زندگی می‌کرد خانه‎‌اش را به آتش کشیدند و مجبور شد به تهران بیاید، این رفتار‌ها از سوی حکومت وقت باعث شد که او از طنزی با ته‌مایه‌های سیاسی استفاده کند.

قاسم رفیعا درباره اندیشه‌های سیاسی در شعر فریدون توللی عنوان کرد: به دلیل تمایلاتی که توللی به حزب توده داشته است، در شعرش این تمایلات به چشم می‌آید و چون سبک قدیمی مخصوص به خودش را داشته است نسبت به هم‌عصران خود مانند ایرج میرزا که شعر‌هایش ملی‌گرایانه بود، می‌توان جایگاه خاصی به فریدون توللی در زمینه ملی‌گرایی اختصاص داد.

وی درباره تاثیر فریدون توللی بر جریان شعر طنز اظهار کرد: او از پیشگامان عرصه شعر طنز است و چون سبک کلاسیک و نیمایی را به خوبی می‌شناخته است و در هر دو سبک شعر سروده است تاثیر مستقیمی بر روی شاعران پس از خود گذاشته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر