menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شعر طنز تاکسی

طنز : حق التاکسی و کرایه اضافه

سید ابوالفضل طاهری:
آخرین باری که تاکسی سوار شدم بر می گردد به زمانی که آلمان عین هندوانه به دو قاچ نامساوی تقسیم شده بود، زین الدین زیدان نوجوان بود و هنوز سبیل در نیاورده بود و رهبر کره شمالی هم کیم ایل سونگ پدربزرگ رهبر فعلی بر سر کار بود. بعد از آن همه مدت امروز دوباره سوار تاکسی شدم. چه سوار شدنی ای کاش قلم پایم می شکست و با ویلچر کل مسیر را می رفتم.  در اواخر مسیر کرایه را تقدیم کردم و منتظر مابقی پولم بودم که راننده خود را به آن راه زد. چپ چپ نگاه کردم بلکه به خود بیاید، افاقه نکرد گفتم: “آقا بقیه پول نمی دی” گفت: “تازه هزار تومن هم بهت تخفیف دادم” سالها تاکسی سوار نشده بودم درست، اما اصحاب کهف که نبودم از کرایه بی خبر باشم. حیا را قورت دادم و نمی دانم آبرو بود یا املت خلاصه بالا آوردم و گفتم: “تخفیف چیه حاجی من پول زور به کسی نمیدم”. در پاسخ گفت: “این پول زور نیست داداش پول کولره تو قبل اینکه سوار بشی عین گوجه داشتی از هم می پاشیدی من برات کولر زدم حالت اومد سر جات” چیزهای دیگری هم گفت با توجه به حضور خانواده از تکرارش معذورم خلاصه مرا با پودر ماشین لباسشویی هشت آنزیمه شست و روی بند پهن کرد چنان ضایع و ملتفت شدم که تا انتهای مسیر سکوت اختیار کردم. الان حساب کار دستم آمده بعد از این همه سال چه موارد و آپشن های متنوعی به کرایه اضافه شده که مهم ترین آنها به قرار زیر است:

حق الکولر: تجربه ی سرمای زمستان در اوج تابستان با سرمای ناشی از کولر و چکه کردن قطره ی آب برای باور پذیری هر چه بیشتر، شبیه سازی هوای قطب شمال و جنوب، ضلع جنوبی سیبری و منطقه ی قفقاز، نوازش باد کولر با رایحه ی اکالیپتوس مفید برای  تشتک زانو و غدد لنفاوی.

حق التحلیل: اطلاع از آخرین اخبار کودتای ترکیه و تحلیل آن به نقل از پرویز طیب اردوغان برادرزاده ی رجب، تحلیل چرایی رکود و زمینه های رهایی از آن و با اهتمام به برجام، تعیین قیمت نفت با هماهنگی اوپک و تعیین قیمت ارز با رخصت از جناب جمشید الحمد ال…، بررسی ابعاد مختلف تورم با رویکرد طب سنتی برای فروکش کردن ورم از جمله حجامت، زالو درمانی و حذف یارانه، تحلیل رابطه ی کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و افزایش فیش حقوقی برخی مدیران و تأثیر آن بر سرمایه گذاری در بورس و خرید اوراق بهادار

حق الموسیقی: پخش آهنگ درخواستی از عمو پورنگ برای سنین دو تا ده سال، پخش  آهنگ های غیر مجاز و زیر زمینی همراه با آثار درخشان و ماندگار موسیقی شش و هشت، معرفی ستارگان موسیقی در چشم انداز ۱۴۰۴، به همراه پخش موسیقی های قدیمی با میکس و مستر جدید کاری از پسرخاله ی راننده.

حق المشاوره: مشاوره ی ازدواج برای جوانان دم بخت، انتخاب رشته برای کنکوری های سابقه دار و سرسخت، معرفی راه های کاهش هزینه های درمان برای بیماران روی تخت، ارائه ی راهکارهای کاربردی برای پیدا کردن ضامن بانک برای مال باختگان بدبخت، ارنج تیم های فوتبال دسته یک و لیگ برتری در مصاف با تیم های محبوب پایتخت.

شعر طنز تاکسی

حق الاختلاس: راننده وقتی سکوت مسافران در قبال فیش حقوق نجومی و اختلاس های متعدد را می بیند و در عوض صدای اعتراض آنان در برابر یک قران دوهزار کرایه را می شنود از خود بی خود شده و دلش می خواهد تاکسی و مسافران را از روی پل همت پرت کند پائین، مسافران این پول را برای تسکین اعصاب راننده و حفاظت از جان خود و صیانت از ماشینی که دو سال تا آخرین قسطش مانده می پردازند.

حق البقیه پول: از آنجا که مسئول تعیین کرایه پایه ی ریاضیاتش ضعیف است و از آنجا که به پول خرد و این قرتی بازی ها را بر نمی تابند خود رانندگان دست به کار می شوند و جُر آن بی سوادان را با گرد کردن کرایه می کشند و با صرفه جویی در زمان کار مسافران را راحت تر می کنند.

حق البرف پاک کن: تمیز کردن شیشه از آثار نزولات آسمانی و آثار احتمالی سوءهاضمه ی پرندگان، ارائه ی منظره ای رمانتیک و عاشقانه از ترنم باران با کیفیت تصویر فول اچ دی، همراه تصاویر ناب مناسب برای عکاسی و تصویربرداری از برف و باران بدون خیس شدن عکاس،

حق المالیات بر ارزش افزوده: اگر تاکسی نبود مسافر باید عین رخت روی بند از میله های مترو آویزان می شد و از انگشت پا تا رستنگاه موی پس کله اش زیر ازدحام جمعیت دچار کوفتگی می شد و دویست پله را همچون بردگان قرون وسطی بالا و پائین می کرد اما با وجود تاکسی ارزشش افزوده شده و دارای مقام منزلتی شده است که باید حق این ارزش افزوده شده را بپردازد.
منبع: روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر