menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز بالاترین درجه نقد و انتقاد است

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز گفت: طنز پردازان باید از ورود به مسائل و موارد بی محتوا پرهیز کنند و با استفاده از ابزار طنز خود در پی بیان مشکلات جامعه باشند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد حمیدی در مراسم تجلیل از طنزپردازان تبریزی اظهار داشت: طنز پردازان باید با اراده خود در راستای رسیدن به طنز فاخر همت گمارند زیرا طنز فاخر در جهت اصلاح معضلات جامعه بوده و می تواند کمک شایانی به مردم بکند.

وی ادامه داد: طنز فاخر مخاطب را وادار به تامل می کند و می تواند اثرگذار و آسیب شناسانه باشد، از این رو هنر طنز از بدیهیات استمرار حیات فکری و فرهنگی یک جامعه در حال رشد است و نباید آن را جزو طنزهای بی ارزش دانست.

حمیدی افزود: بی شک طنز اگر نگاه ژرفی داشته باشد می تواند در شناخت آسیب های جامعه موفق عمل کند و همگان را از آسیب ها وکاستی ها ی این امر آگاه سازد. وی با بیان اینکه تعالی و توسعه یک جامعه در گرو حضور یکپارچه نخبگان و هنرمندان آن در سیر تحولات اجتماعی است، گفت: در صورتی که هنرمندان دست در دست هم دهند می توانند در دگرگونی اوضاع جامعه نقش اساسی ایفا کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: طنز بالاترین درجه نقد و انتقاد است، انتقادی با حفظ حریم ادب و کمال متانت که حتی در آنان که مورد انتقاد قرار گرفته اند به جای ناراحتی و کینه و رد و انکار شدید، بیداری و توجه و زمینه پذیرش و تسلیم به وجود می آورد. وی افزود: طنز فاخر دارای آثار فردی چون توجه دادن به عیب ها و تربیت صحیح و سریع و آثار اجتماعی چون پر شدن اوقات فراغت و کم شدن بزهکاری و ایجاد وحدت و همدلی اجتماعی است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر