menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شهرام شکیبا

طنزپردازی باید از سر دردمندی و دلسوزی صورت گیرد

یک شاعر طنز پرداز کشور گفت: طنز پردازان چون همواره با زبان طنز مسائل و مشکلات جامعه را بیان می کنند لذا برای قدرت خطرناک نبوده اند زیرا خطر زمانی ایجاد می شود که عقده های فروخورده و سوالات بی پاسخ و سرگردان در ذهن افراد وجود داشته باشد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا ‘ شهرام شکیبا‘ چهارشنبه مورخ 17 دی 93  در مراسم اختتامیه جشنواره شعر طنز استان همدان که در شهرستان نهاوند برگزار شد افزود: چیزی که به همراه خود آرامش را در جامعه حاکم می سازد طنز و انتقاد است که البته گاهی ممکن است خطا و اشتباهی نیز سر بزند اما هدف اصلاح در امور است.

شهرام شکیبا

وی با بیان اهمیت نقد و انتقاد در جامعه گفت: هر جامعه ای که انتقاد در آن وجود نداشته باشد خود بخود به سمت اضمحلال پیش میرود. مجری برنامه قند پهلوی شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی با بیان ویژگیهای طنز در ادبیات فارسی گفت: البته نباید گمان کرد که هر چیزی که انسان را بخنداند و خنده دار باشد طنز محسوب می شود بلکه بیان شیرین مشکلات و دردهای جامعه با کلمات منتقدانه طنز نامیده میشود .

وی افزود: طنز پردازی کار ساده ای نیست و برای تک تک کلمات آن باید فکر شود لذا طنز یک چیز در هم و برهم و بی در و پیکر نیست که هر کس به هر شیوه ای متوسل شود تا مردم را بخنداند و اسم طنز روی آن بگذارد بلکه باید با اصول و از سر دردمندی و دلسوزی صورت گیرد. وی گفت: ‘سعدی’ و ‘ حافظ ‘ دو طنز پرداز بزرگ کشور بودند که ما در کلمات آنها حرفهای بی ربط و شوخیهای سبک نمی بینیم و رندی این دو بزرگوار در این بود که با اهل قدرت می دانستند چگونه باید رفتار نمایند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره طنز در استانهای مختلف گفت: در حال حاضر در هر استان چندین جشنواره طنز برگزار می شود و این نشان این است که این مساله در کشور رونق گرفته و مسئولین از آن حمایت می کنند.

شهرستان تاریخی نهاوند در غرب کشور از توابع استان همدان محسوب می شود که با دارا بودن جمعیت بیش از 190 هزارنفر در 105 کیلومتری این استان واقع شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر