menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شب طنز دفاع مقدس با عنوان «پداخند» در جهرم برگزار شد

نخستین برنامه شب طنز دفاع مقدس با عنوان «پداخند» با حضور پرشور مردم در تالار فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پسین جهرم، نخستین شب طنز دفاع مقدس با عنوان «پداخند» همزمان با هفته دفاع مقدس و عید سعید قربان در تالار فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم برگزار شد.

شب طنز پداخند

این برنامه با حواشی جالب و جذابی همراه بود که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تاخیر در شروع جلسه که تقریباً به یک عادت در برنامه های کشور تبدیل شده در این جلسه نیز به چشم می خورد به طوری که این برنامه با تاخیر نیم ساعته آغاز شد.
این برنامه از اولین های بسیاری برخوردار بود که یک مورد آن برگزاری برنامه شاد و در عین حال معنوی بود که همزمان شدن این دو ویژگی در یک برنامه فرهنگی ما را به یاد جمله ای از آقای قرائتی در ارتباط با ترویج خنده حلال در جامعه می اندازد.

از ویژگی این برنامه استقبال کم نظیر مردم بود. این امر سبب شد تا صندلی های سالن فردوسی در همان ابتدای برنامه تکمیل شود. به طوری که قسمت بالای سالن نیز خالی از جمعیت نبود.

بر خلاف سایر برنامه ها که سیستم صوتی بعضاً با مشکلاتی همراه است؛ تنظیم و هماهنگ بودن صوت با متن برنامه به جذابیت آن افزوده بود.
از دیگر جذابیت های «پداخند»، اجرای آن توسط 2 مجری بود (قاسم زادگان و کوهمال) که حضور آنها در جبهه و جنگ علاوه بر هنرمند بودنشان به محتوای برنامه جذابیت بیشتری داده بود به گونه ای که بیان خاطره و یادآوری برخی از خاطرات به راویان فضای ملموس تری را از دوران جنگ برای مخاطبان تداعی می کرد.

قاسم زادگان در ابتدای برنامه وقوع حادثه تاسف بار در منا که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مسلمانان شده بود را تسلیت گفت.
از جمله اولین های این برنامه هم‌خوانی شعر توسط مجری ها بود که اجرای آن در چند بخش فضای برنامه را در عین شاد بودن، معنوی کرده بود.

جلال جعفرزادگان و مسعود عضدی خاطره گویان بخش اول پداخند بودند که خاطرات شیرین آنها از گردان تخریب فضای برنامه را معطر کرده بود.

از دیگر جذابیت های برنامه حضور رضا نیک فرجام، خواننده هم استانی بود که برنامه خود را در 2 بخش اجرا کرد. مجری برنامه، رضا نیک فرجام را پسر شهید عباس نیک فرجام و از اهالی شهرستان داراب معرفی کرد که سال 61 در جبهه حق علیه باطل به فیض رفیع شهادت نائل آمده است. این تقارن با محتوای برنامه نیز به جذابیت آن افزود.
آهنگ زیبای نیک فرجام که در وصف حضرت زهرا (س) بود فضای سالن فردوسی را از معنویت خاصی برخوردار کرد.

نیک فرجام که کاندیدای برترین خواننده برنامه «هنر پنجم» شبکه شما بود پس از اولین اجرا از سالن بیرون رفت تا در جریان مراحل پایانی این مسابقه قرار بگیرد.

کوهمال نیز با اعلام شماره پیامک از حاضرین در سالن خواست تا با شرکت در مسابقه بهترین خواننده شبکه شما به نیک فرجام رای بدهند.

پس از پخش کلیپ از تصاویر رزمندگان جهرمی نوبت به خاطره گویی اصغر قائدنیا و ایرج پورزال رسید؛ تشکیل گروه سرود و اجرای برنامه های فرهنگی در جبهه و شکارچی تانک دو عنوانی بود که قائدنیا و پورزال به آن شهره هستند.

پس از خاطره گویی ابوالفضل قاسم زادگان نوبت به اجرای پایانی رضا نیک فرجام رسید. او همزمان با حضورش روی سن از اول شدنش در مسابقه برترین خواننده ها گفت که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

نیک فرجام در مورد این مسابقه گفت: دو ماه پیش در برنامه هنر پنجم شرکت کرده و از میان 10 خواننده برتر کشور که مرتضی پاشایی از جمله آنها بود در چند مرحله برتر شدم. تا اینکه دیشب اعتراض ها بالا گرفت که چرا با وجود چندین خواننده مشهور یک خواننده از شهرستان باید به مرحله پایانی حضور پیدا کند.

مجری برنامه مصادف شدن حضور نیک فرجام در جهرم و اول شدنش در مسابقه را به فال نیک گرفت و گفت این خاطره خوبی برای نیک فرجام می شود که در جهرم اول شدنش را اطلاع می دهند.
نیک فرجام نیز به رضا جعفری هنرمند جهرمی اشاره کرد و از دوستی دو ماهه خود با بهرام بشیری زاده مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، یاد کرد که او را به نام «حاج عمو» صدا می زند.
مجری برنامه نیز در پایان ضمن تشکر از تلاش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع رزمندگان گردان ابوذر و نشریه بعد پنجم طنز از برگزاری شب طنز دفاع مقدس هر چند ماه یک بار با حضور سایر رزمندگان جهرمی خبر داد.

حسن ختام برنامه هم که شاید جزء اولین ها بود، ادای سلام به پیامبر خوبی ها و ائمه اطهار (ع) بود که با نوای دلنشین این خواننده جوان انجام شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر