menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عباس احمدی ۱

دکتر عباس احمدی نقیضه ی گلشن راز را در “کلمن راز” منتشر می کند

دکتر احمدی گفت: کتاب «کلمن راز» به مسایلی مانند فرق انحرافی و هویت، اسلام هراسی و بهاییت با زبان طنز پرداخته است.

به گزارش شیرین طنز، دکتر عباس احمدی، استاد دانشگاه، نویسنده و طنزپرداز از چاپ اثر جدید خود به خبرنگار شبستان خبر داد و گفت: کتاب منظومه طنز با عنوان ” کلمن راز ” را در دست چاپ دارم. این کتاب نقیصه ای است بر گلشن راز شیخ محمود شبستری است. کتاب ” کلمن راز ” قرار است برای نمایشگاه بین المللی کتاب در سال ۹۶ آماده و از زیر چاپ خارج شود. انتشارات قاف ” کلمن راز ” را چاپ می کند.

دکتر احمدی در مورد محتوای ” کلمن راز ” اظهار داشت: کتاب ” کلمن راز ” موضوعات جدید در جامعه اسلامی را بیان می کند. در این کتاب به مسایلی همچون فرق انحرافی و هویت، اسلام هراسی، داعش، بابیه و بهاییت به زبان طنز پرداخته شده و این مسایل مورد نقد و هجو قرار گرفته شده است.

این نویسنده و طنزپرداز در مورد هدف خود از نگارش کتاب ” کلمن راز ” عنوان کرد: دیدم در این زمینه کمبود زیادی وجود دارد. معمولا طنزها بیشتر سیاسی و روزمره شده است. دوست داشتم یک کار مبنایی انجام دهم که به درد دانش آموزان و دانشجویانی که دوست دارند سیر مطالعاتی داشته باشند، بخورد. با زبان جدی خیلی از مسایل برای بچه ها تکراری شده است اما شاید زبان طنز به بچه ها کمک کند که بروند به موضوعاتی بپردازند و با آنها آشنا شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تهاجم فرهنگی بیان کرد: خطراتی از طرف غرب متوجه جوانان است. تهاجم فرهنگی از سوی صهیونیست ایجاد شده است و جوانان ما را تهدید می کند. گفتن برخی از مسایل شاید برای جوانان ملال آور باشد اما زبان طنز این مسایل را برایشان جذاب می کند و آنها راغب به خواندن و مطالعه می شوند.ک از این جهت شاید زبان طنز اثرگذار باشد.

دکتر احمدی با بیان اینکه نگارش کتاب ” کلمن راز ” مداوم نبود و در طول یک سال آماده شد، گفت: متاسفانه جامعه آنقدر سیاست زده شده است که همه به خصوص جوانان از پند و نصیحت خسته اند. به نظرم در این شرایط بیان مسایل از طریق طنز می تواند راهگشا باشد.

وی در مورد کتاب های ” مثنوی دانشجوی ” و ” دانشگاه نامه ” که قبلا نوشته و منتشر کرده است، عنوان کرد: کتاب ” مثنوی دانشجویی” را در مورد مشکلات دانشجویان و فضای دانشگاه و کتاب ” دانشگاه نامه ” را با هدف نقد فضای آموزشی به زبان طنز نوشتم. ” مثنوی دانشجویی” را در زمانی که دانشجو بودم نوشتم. در حال حاضر چاپ پنجم این کتاب تمام شده است. کتاب ” دانشگاه نامه ” را از نگاه معلم دانشگاه نوشتم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر