menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دو نمایشنامه ی طنز دفاع مقدس در یک کتاب منتشر شد

دو نمایش نامه با نام های گاف و کشکاب که دوران هشت سال دفاع مقدس را روایت می کنند،با عنوان دو نمایشنامه طنز در قالب یک کتاب از سوی نشر هزاره ققنوس به کتابفروشی ها عرضه شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا ، کتاب دو نمایشنامه طنز نوشته محمد جواد صرامی است .
رضا حاجی آبادی، به عنوان ناشر این کتاب در مقدمه نوشته است: پیوند جنگ و طنز هر چند پیوندی غیر محتمل و ناممکن به نظر می رسد اما برخی از آثار هنری که به خوبی توانسته اند روی این خط باریک گام بردارند و موفق باشند.
این گونه آثار ادبی نمایانگر این مدعا هستند که مرز بین جنگ و طنز خیلی هم طولانی نیست. هر چند در برخی از این متون جنگ فقط یک زمینه است اما در اغلب آثار ادبی جدید،نویسنده ها تلاش کرده اند به تشریح دلاوری ها و پیروزی های ملت خود بپردازند.

کتاب دو نمایشنامه طنز

از این منظر شاید بتوان گفت ادبیات و علی الخصوص ادبیات نمایشی مهملی برای ایجاد روحیه شکست ناپذیری در میان مردم جوامع مختلف درآمده است.
نمایشنامه «کشکاب» برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سراسری اکو – تهران، برگزیده بخش نمایشنامه نویسی هفتمین جشنواره سراسری طنز حوزه هنری – تهران و برگزیده بخش نمایشنامه نویسی سومین جشنواره استانی تئاتر کمدی – اصفهان است.
این نمایشنامه سه بازیگر «سرباز»، «فرمانده» و «مرد» دارد که در منطقه مرزی عملیاتی کنار برکه آب به ایفای نقش می پردازند. رو به برکه برجکی قرار دارد که زیر آن توالتی صحرایی با لوازمات کهنه جنگی ساخته شده است.
بازی نمایشنامه «گاف» را چهار شخصیت با عنوان های «سرباز»، «فرمانده»، «پیرمرد» و «اسیر» بر عهده دارند و داستان آن در تعمیرگاه اتومبیل در میان دشتی بی انتها می گذرد. از میانه دشت جاده ای می گذرد که انتهای آن به خط مقدم جبهه می رسد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر