menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جمال الدین اکرمی

تولید داستانهای طنز برای خردسالان و کودکان

جمال‌الدین اکرمی از فعالیت کارگروه‌هایی در انتشارات خانه ادبیات به منظور تألیف و تولید مجموعه‌ای از داستان‌های طنز و دنباله‌ دار برای خردسالان و کودکان خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، این نویسنده و شاعر که به عنوان ناظر هنری این پروژه مشغول کار است، گفت: تاکنون از چند نویسنده برای تألیف مجموعه‌ای از کارهای ادبی ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان با رویکردهای طنزآفرینی و خلق داستان‌های تربیتی دعوت شده است و فعالیت‌ها به شکل منسجمی ساماندهی می‌شود. او با بیان این‌که برخی از آثار این پروژه در مرحله آماده‌سازی قرار دارد، اظهار کرد: من فکر می‌کنم بحث ناشر، نویسنده و تصویرگر و قرار گرفتن آن‌ها در کنار همدیگر از الزامات کار تولید ادبی است، بنابراین مصرانه این ارتباط را دنبال می‌کنم.

جمال الدین اکرمی

اکرمی به تازگی رمان «آن سوی آب‌ها» را ویژه نوجوانان نوشته است. این اثر درباره مهاجرت نوجوانان ایرانی به کاناداست و حاصل برخورد آن‌ها با شرایط فرهنگی متفاوت است. او گفت: این طرح بنا بود توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طرح‌ «رمان نوجوان امروز» راهی بازار شود، اما در حال حاضر نمی‌دانم سرنوشتش چگونه خواهد بود.

به تازگی کتاب «غریبه و دریا» از نوشته‌های این نویسنده که پیش‌تر بنا بود در طرح «رمان نوجوان امروز» کانون منتشر شود،‌ برای چاپ مورد تأیید قرار گرفته است. اکرمی گفت: «غریبه و دریا» در مورد کودکان و نوجوانان چابهاری است که پیش‌تر پایگاه تجارت برده در دوره صفوی بوده است. مردی به کمک نوجوانی از دریا نجات پیدا می‌کند و نوجوان می‌فهمد این مرد جاشو یا همان ملوان لنج شکسته‌ بوده است و داستان از همین نقطه کلید می‌خورد. او افزود: در این رمان به آیین‌ها و سنت‌های دست و پاگیر مردم جنوب شرقی ایران در کنار ویژگی‌های جغرافیایی و مشاغل آنان پرداخته می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر