menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نامه های پرویز شاپور به فرزندش کامیار کتاب شد

انتشارات مروارید به تازگی کتاب «خودنویسم را از آفتاب پر می کنم» که موضوع آن نامه های پرویز شاپور نویسنده ایرانی معاصر به فرزندش کامیار است را منتشر کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، پرویز شاپور نویسنده متولد ۱۳۰۲ در قم است که به خاطر نگارش نوشته های کوتاه و طنز شهرت یافت، وی علاوه بر آفرینش کاریکلماتورها، در طراحی سیاه‌ قلم نیز توانا بود.
این شاعر فقید ۳۰ سال ابتدای عمر را ننوشت اما در ۴۶ سال بعدی آثار کم‌حجم ولی پرمحتوایی برجای گذاشت.
در کتاب «خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» که گردآوری و تنظیم آن را فرناز تبریزی و کامیار شاپور انجام داده، نامه های شاپور به فرزندش کامیار منتشر شده است.
این کتاب ۱۹۶ صفحه ای با شمارگان ۵۵۰ نسخه را انتشارات مروارید به قیمت ۱۸۰ هزار ریال در قطع رقعی و جلد شومیز چاپ و منتشر کرده است.
«خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» حکایت نامه‌های هشت سال دوری پرویز شاپور از فرزندش کامیار است که برای ادامه تحصیل به تشویق خود او راهی کشور انگلستان شده بود.

حرف‌های صمیمانه‌ پدری است که قصد دارد در زندگی پسرش حضور داشته باشد و نمی‌گذارد دوری راه بین‌شان فاصله ایجاد کند. این نامه‌های شیرین و پر از طنز و شوخی، از نظر تاریخ معاصر و روند زندگی برخی از هنرمندان آن دوره نیز دارای اهمیت است.
پیش از این دو کتاب «فریحنامه» شامل طرح‌های مشترک بیژن اسدی پور و پرویز شاپور و «قلبم را با قلبت میزان می‌کنم» شامل مجموعه کاریکلماتورهای او را انتشارات مروارید منتشر کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر