menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فرهاد رحیم قراملکی ۲

یادداشت فرهاد رحیم قراملکی به هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی

حوزه هنری اردبیل با همت دوستان عزیزی همچون آقای رحمان مجرد و شهرام رضایی و همکاران دلسوز و پرتلاششان این بار در قالب یک ورکشاپ دو روزه روایتگری انقلاب اسلامی و دیکتاتوری روز و… را به دست هنرمندانی از جای جای ایران عزیزمان سپردند. نمایندگانی از هشت استان کشور همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، فارس، اصفهان، تهران و … .
به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، فرهاد رحیم قراملکی، هنرمند کاریکاتوریست تبریزی شرکت کننده در کارگاه تولید اثر کاریکاتور هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی در یادداشتی به این هنرواره گفت: انقلاب اسلامی کم کم قدم در چهل سالگی خود می گذارد و به همین یمن حوزه هنری اردبیل اولین هنرواره انقلاب اسلامی ایران را در سطح ملی برگزار کرد.
تعداد ۴۰ هنرمند با مدیریت استاد شجاعی طباطبایی و سرپرستی استاد شهرام رضایی قرار بود در قالب موضوعاتی مانند طاغوت، دیکتاتوری، امنیت، زندگی به سبک ایرانی و… هنرنمایی کنند.
استاد شجاعی در ابتدای برنامه و بعد از صحبت های استاد رضایی مطالب ویژه و مهمی را در رابطه با سوژه یابی و روش های مختلف آن عنوان نمودند.
حوزه هنری اردبیل در سال جاری با برگزاری ورکشاپ های متعدد توانسته بود جان تازه ای به کالبد هنرمندان اردبیل و نمایندگان شهرهای دیگری که میزبانشان بودند ببخشد. نظم و برنامه ریزی و چیدمان بخش های مختلف این هنرواره و علی الخصوص بخش ورکشاپ کاریکاتور نشان از تلاشی نه شبانه, نه هفتگی, نه ماهانه بلکه چند ماهه را داشت. صمیمیت کارکنان حوزه هنری اردبیل و در راس آنها مدیر حوزه، ناب بودن این دورهمی هنری را دو چندان کرده بود.
من به همراه آقایان داود دلدار، سالار عشرت خواه و جواد جعفریان به عنوان نمایندگانی از استان آذربایجان شرقی در این رویداد ملی حضور داشتیم.
اردبیل با درایت مسئولان هنری و تلاش های مجدانه هنرمندان بزرگی چون استاد رضایی قدم در راهی گذاشته اند که به زودی زود شاهد برگزاری اتفاقات خیلی بزرگ در قالب رویدادهای هنری خواهیم بود.
ورکشاپ در مقایسه با جشنواره ها و رویدادهای هنری دیگر جوی دلنشین دارد. تعامل و تبادل اطلاعات درخلال ورکشاپ در مقایسه با برنامه های دیگر نمودی دو چندان دارد. موضوعاتی هم که برای این ورکشاپ انتخاب شده بود دست ما را برای کار بیشتر باز کرده بود.
ورکشاپ های هنری، می تواند جایگزین خوبی برای جشنوارها بوده و نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.
هنرمندانی که برای این ورکشاپ انتخاب شده بودند از پتانسیل بالایی برخوردار بودند. تنوع آثار و اجراهای فوق العاده هنرمندان حاضر این ورکشاپ را کاملا حرفه ای کرده بود و سهم هنرمندان تبریزی ۱۵اثر بود. حضور استاد شجاعی و افتتاح نمایشگاه کاریکاتورش تحت عنوان دونالد سلمان اتفاق بسیار مهم و دلچسب دیگری بود که در خلال هنرواره اتفاق افتاد و تحسین همگان را برانگیخت. قابل تقدیر و با اهمیت بود که استادشجاعی با وجود اینکه پدر بزرگوارشان در بخش سی سی یو بستری شده بود ولی در جمع ما حضور داشتند و خم به ابرو نمی آوردند.
از همه اتفاقات خوب این ورکشاپ که بگذریم خبر تلفنی کسالت پدرم باعث فشار عصبی و استرس بیش از حد من شد و کار به جایی رسید که نتوانستم روز اول کار از پیش ببرم و شرمنده میزبانان عزیز شدم. دلسوزی آقایان رضایی و حسن قهرمانی و خانم هاشمی نژاد و انتقالم به درمانگاه شبانه روزی و تداوی شبانه اتفاقی نبود که محبت دلسوزانه میزبانان هنرواره را به راحتی از یاد ببرم. شب را در استراحتگاهی که برایمان در نظر گرفته بودند را هر طوری بود به سر رساندیم و روز بعدش کم کاری روز گذشته را با تشویق دوستان همراهم جبران کردم. بالاخره ورکشاپ تمام شد و در بم اختتامیه منظم و شیک جوایز هنرمندان منتخب تقدیم شد و این انتخاب ها به شایستگی صورت گرفت و برگ دیگری از خاطرات هنرمندان کارتونیست کشور در دل شهر اردبیل ورق خورد.
در آخر برخورد لازم میدانم که از زحمات تک تک کارمندان حوزه هنری اردبیل و استاد شجاعی طباطبایی و استاد رضایی و همچنین حوزه هنری تبریز علی الخصوص خانم نیک رزم تقدیر نموده و آرزوی توفیقات روزافزون برایشان داشته باشم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر