menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بهمن عبدی

گفت‌وگو با بهمن عبدی از تجربه مطبوعات تا وسوسه حضور در تلویزیون

گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با بهمن عبدی را در قالب برنامه سلول گفت‌وگو ببینید.

در قسمت هفدهم «سلول گفت‌وگو» ببینید

به گزارش شیرین طنز، به نقل از اعتمادآنلاین، سال‌ها پیش که ما بچه بودیم و داشتیم غاز می‌چراندیم، بهمن عبدی معروف بود و داشت کارتون می‌کشید. غاز چراندن که خوب است، بعضی از ما داشتیم سعی می‌کردیم سیب‌زمینی را درست تلفظ کنیم و بعضی‌هایمان هم به تخم مرغ تمبولوغ می‌گفتیم بهمن عبدی معروف بود و داشت کارتون و کاریکاتور می‌کشید.

حتما برایتان سوال شد که کجا می‌کشید؟ سوال هم نشده باشد، می‌گویم. آن‌وقت‌ها آقای عبدی که کارمند صدا و سیما بود در یک برنامه تلویزیونی، مشغول به این کار بود. حتما می‌پرسید کدام وقت‌ها؟ ای بابا. چقدر برایتان سوال پیش می‌آید.

اصلا بیایید یک کاری کنیم. یا بهتر است بگویم یک کاری کنید. مصاحبه کامل ما با این هنرمند را ببینید. اگر باز برایتان سوال پیش آمد، دیگر مقصر ما نیستیم. یک زمانی خود من هم زیاد سوال می‌کردم که دکتر گفت دچار عقده خود کم سوال می‌کنم بینی شده‌ام. از ما گفتن بود.

معرفی

بهمن عبدی (زادهٔ ۲۹ بهمن ۱۳۳۰ در نوشهر) کاریکاتوریست، گرافیست و پویانمای ایرانی است.

وی کشیدن نقاشی را از سال ۱۳۴۸ آغاز کرده‌است. در دبیرستان رشته طبیعی خوانده‌است و در سال ۱۳۵۰ موفق به کسب دیپلم شده‌است. علی‌رغم میل باطنی در رشته مدیریت دانشکده مدیریت لاهیجان ادمه تحصیل داده‌است، و در همین سال‌ها چند نمایشگاه فردی و گروهی در دانشگاه برگزار می‌کند.

وی اولین و دومین کتاب‌های کودک خود را در همین سال‌ها تصویرگری می‌کند. در سال ۱۳۵۶ به استخدام شبکه ۲ تلویزیون ایران در می‌آید و تا سال ۱۳۸۰ در این سازمان مشغول به فعالیت می‌شود. وی به مدت ۵ سال نیز در  مشغول به فعالیت بوده‌است. او هم‌اکنون در خانه کاریکاتور ایران به تدریس هنر کاریکاتور مشغول است.(منبع : ویکی پدیا)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر