menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آدم های عوضی

گفتگو با پوریا عالمی درباره ی “آدم های عوضی”

مجموعه داستان تازه ای از پوریا عالمی با عنوان «آدم های عوضی» منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، تازه ترین مجموعه داستان پوریا عالمی با عنوان «آدم های عوضی» از سوی نشر مروارید منتشر شد.

این کتاب شامل هشت داستان کوتاه از عالمی است که با عناوین جشن لیلا، دکه چهارراه خیابان ولی عصر، رفته بودم تا خط مقدم، ترک. تلخ. بی مصب، بعد از مرگ فاطی، پیچ گوشتی، صابر باشم یا هر اسم دیگری تو که یادت نیست، عصر ملال انگیزی از زندگی یک انصرافی زبان و ادبیات فارسی در آپارتمان کوفتی اش در این مجموعه منتشر شده است. عالمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این کتاب اظهار داشت: این داستان ها حدود هشت سال قبل نوشته شده است و البته سه سالی هم در انتظار مجوز برای انتشار آنها بودم.

آدم های عوضی

آدم های عوضی

وی ادامه داد: بسیار من را با ستون های طنزی که در مطبوعات می نویسم می شناسند اما میل شخصی خودم به ادبیات است و البته گونه هایش نیز خیلی برایم فرق ندارد. به عبارت دیگر فضای ذهنی من بیشتر از هر چیز به داستان های جدی ام شبیه است و شبیه داستان های این کتاب است حتی شاید جالب باشد که بگویم برخی از مخاطبان وقتی آخرین اثر داستانی من را خواندند با آن گریه کردند و این روزها نیز فعالیت اصلی من در حوزه ای غیر از طنز است.

عالمی درباره سوژه‌های داستان های این مجموعه نیز گفت: سوژه‌های این داستان‌ها متعلق به سال ها قبل است و ما به ازاء واقعی ندارد. وی همچنین در پاسخ به واسل درباره نام این مجموعه نیز گفت: آدم های این قصه ها همه عوضی هستند یعنی سرجای خودشان قرار ندارند و باید جای دیگری می بودند که دیگر نیستند. این عنوان در واقع اشاره‌ای به همین ماجراست. راستش خودم هم یکی از همین آدم ها هستم که فکر می کنم در سرجای خودم قرار ندارم.

یادآوری می شود پوریا عالمی در حال حاضر در تدارک نگارش فیلم نامه ای با همکاری منیژه حکمت با موضوع زنان است و سردبیری مجله نیمکت را نیز بر عهده دارد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر